טראמפ הגיע לביהמ"ש בניו יורק: "ציד מכשפות, זו התערבות בבחירות"

נשיא ארה"ב לשעבר הגיע לבית המשפט לקראת דיון בתביעה האזרחית נגדו, בה הוא מואשם שהונה בדו"ח ות ההוצאות שלו והציג נתונים שקריים. עם הגעתו אמר לכתבים כי "זה המשך ישיר לציד המכשפות הגדול בזמנים"

זמן צפייה: 02:07

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיע היום (שני) לבית המשפט בניו יורק לדיון בתביעה האזרחית נגדו, לפיה הוא רימה בעשר השנים האחרונות את רשויות המס ודיווח על הוצאות והכנסות פיקטיביות כדי להתחמק מתשלום מסים. עם הגעתו אמר לכתבים כי "המשפט חייב להיות קשור בהתערבות בבחירות, חד וחלק".

הנשיא לשעבר נכנס לבית המשפט, שהיה תחת אבטחה כבדה בשל הגעתו, ונשא הצהרה קצרה לעיתונאים במקום. הוא אמר כי "תביעת ההונאה האזרחית בוודאות קשורה להתערבות בבחירות, חד וחלק". עוד הוסיף: "זה המשך ישיר לציד המכשפות הגדול בזמנים".

הדיון מצולם ומשודר בלייב והתביעה פתחה עם האמירה "אף אחד לא מעל החוק". טראמפ המשיך בטענות לרדיפה פוליטית ואמר: "אם לא הייתי מוביל בכל הסקרים לא הייתי עובר את זה ולא הייתי צריך להיות כאן הבוקר בבית המשפט. בושה".

Whatsapp Image 2023 10 02 At 1
הנשיא לשעבר טראמפ בביהמ"ש בניו יורק | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 10 02 At 1
הנשיא לשעבר טראמפ בביהמ"ש בניו יורק | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר קבע בית המשפט בניו יורק טראמפ שיקר במשך שנים בנוגע לנכסיו. על פי הקביעה, טראמפ, עם שניים מבניו - אריק ודונלד טראמפ ג'וניור - הונה בנקים וחברות ביטוח והפריז משמעותית בערך נכסיו ודו"חותיו, בשווי כולל של יותר מ-3.6 מיליארד דולר. פסק הדין ניתן בעקבות תביעה אזרחית שהגישה התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס.

השופט ארתור אנגורון קבע כי הנשיא לשעבר והחברה שבראשה עמד, "ארגון טראמפ", יחד עם בעלי תפקידים בכירים בה, הונו בנקים וחברות ביטוח על-ידי הערכת יתר של נכסים ו"ניפוח" שוויים - מה שהביא לתגמולים הכוללים תנאי הלוואה נוחים ודמי ביטוח נמוכים יותר. "הנאשמים חצו את הגבול והפרו את החוק", אמר השופט אנגורון - ודחה את טענת טראמפ שלפיה כתב הוויתור שעליו חתם בנוגע לדו"חות הכספיים שלו פוטר אותו מאחריות.

התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס
התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס | צילום: רויטרס

התובעת ג'יימס הגישה את התביעה נגד טראמפ בספטמבר אשתקד, והאשימה אותו בשקרים במשך עשור לגבי ערכי הנכסים, כולל אחוזתו במאר-א-לאגו שבפלורידה, דירת הפנטהאוז שלו ב"מגדלי טראמפ" במנהטן וכם בנייני משרדים אחרים ומגרשי גולף. טראמפ הגיב על הטענות ואמר כי השופט הוא "מטורף" וכי "מדובר בציד מכשפות ברמה שטרם נראתה".

Whatsapp Image 2023 08 24 At 2
מתנגדי טראמפ מפגינים בג'ורג'יה לקראת מעצרו | צילום: רויטרס

נגד הנשיא לשעבר מתנהלות כמה תביעות, אזרחיות ופליליות, כאשר באוגוסט האחרון הסגיר את עצמו בג'ורג'יה, שם הוא נאשם עם עוד 19 בני אדם בניסיון להטיית תוצאות הבחירות במדינה. בין הנאשמים האחרים: עוזריו של טראמפ ויועצו הקרוב רודי ג'וליאני. טראמפ נאשם ב-11 סעיפים של סחיטה, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירת תצהיר כוזב. אם ייבחר לכהונה נוספת - הוא לא יוכל לחון את עצמו בסעיפי האישום הזה.

שבועות קודם לכן הוגש נגד טראמפ כתב אישום פדרלי בניסיון לשנות את תוצאות הבחירות ב-2020 ובקשירת קשר לאירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021. כתב אישום זה ייחס לו, בין היתר, עבירות של חסימת הליך ממשלתי, ניסיון הונאה ושלילת זכויות אזרח.