טראמפ: "יהודי שמצביע למפלגה הדמוקרטית - שונא את ישראל"

הנשיא לשעבר, שנבחר פעם נוספת כמועמד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, אמר בריאיון: "יהודי שמצביע למפלגה הדמוקרטית למעשה שונא את דתו, הם צריכים להתבייש בעצמם - בגללם ישראל תושמד", והוסיף: "צ'אק שומר הוא אנטי-ישראלי". מנהיג הרוב בסנאט הגיב: "טראמפ מעורר שנאה, הניסיון להפוך את ישראל לנושא מפלגתי רק פוגע בה"

דונלד טראמפ בעצרת בדרום קרוליינה
דונלד טראמפ בעצרת בדרום קרוליינה | צילום: רויטרס

עוד התבטאות שנויה במחלוקת של דונלד טראמפ: הנשיא לשעבר, שנבחר פעם נוספת כמועמד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, טען בראיון למגיש הרדיו סבסטיאן גורקה כי "יהודים שמצביעים למפלגה הדמוקרטית שונאים את ישראל ואת דתם. הם צריכים להתבייש בעצמם - בגללם ישראל תושמד".

"המפלגה הדמוקרטית שונאת את ישראל", הוסיף טראמפ, "הם חוזים ההפגנות הגדולות בעד עצירת המלחמה בעזה, שאפילו אני נדהמתי מכמות המוחים - ורואים בהם כקולות פוטנציאליים". הנשיא לשעבר תקף את מנהיג הרוב בסנאט, הסנטור צ'אק שומר: "הוא היה בעבר בעד ישראל, וכעת הוא 'אנטי ישראלי' - מתוך רצון לשפר את עמדת המפלגה הדמוקרטית".

שומר, שאמר בשבוע שעבר כי "נתניהו איבד את הדרך" וקרא לישראל ללכת לבחירות, הגיב על דברי המתמודד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית: "הוא מעורר שנאה בדבריו. הניסיון להפוך את ישראל לנושא מפלגתי, כפי שטראמפ עושה, פוגע בה וביחסיה עם ארצות הברית". הוא הוסיף: "אני פועל באופן דו-מפלגתי כדי שיחסי וושינגטון-ירושלים יימשכו שנים ארוכות, יחד עם שלום כולל במזרח התיכון".

מנהיג הרוב בסנאט, הסנטור צ'אק שומר
מנהיג הרוב בסנאט, הסנטור צ'אק שומר

דברי טראמפ מגיעים בהמשך לנאום שנשא בכנס בחירות באוהיו בתחילת השבוע, בו איים כי אם לא ינצח בבחירות 2024 - "יהיה מרחץ דמים". הוא טען: "אם לא ננצח בבחירות האלה - אני לא חושב שיהיו בחירות נוספות במדינה". דובר הקמפיין של הנשיא המכהן ג'ו ביידן, ג'ו סינגר, גינה את דבריו של טראמפ, וכינה אותם "איום באלימות פוליטית", וכן "צמא לנקמה".

אמירותיו של המועמד הרפובליקני מגיעות ברקע החלטת בית המשפט העליון בארה"ב שלא לפסול את טראמפ מריצה לנשיאות בשל חלקו בפריצה לקפיטול והמרדת תומכיו. הוא אף פתח את נאומו באוהיו במחווה לתומכיו שהשתתתפו במהומות ב-6 בינואר 2021 ונכלאו - וכינה אותם "פטריוטים" ואף "בני ערובה".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

המועמד הרפובליקני הסיר את הכפפות בכל הנוגע לקמפיין שלו - ולהשמצות כלפי ביידן. בשבוע שעבר לעג ברשתות לנשיא המכהן וכינה אותו "מסוכן לדמוקרטיה", ובהמשך אף העלה סרטון לחשבון האינסטגרם שלו, בו הלביש פילטרים על פניהם של ביידן וסגניתו קמלה האריס בנאום מצב האומה. טראמפ בן ה-77 גם לעג לבריאותו הנפשית והפיזית של ביידן במהלך הפריימריז, וכינה אותו "נשיא חלש, כועס ומתנודד". ביידן, מצדו, השיב: "הוא אומר שהוא רוצה להיות דיקטטור - ואני מאמין לו".