נשיא במעצר: טראמפ הועבר לידי ה-FBI בהקראת האישומים

הנשיא לשעבר התייצב בבית המשפט והועבר מהשירות החשאי ל-FBI לצורך מעצרו - בפעם השנייה. במהלך הדיון צפוי טראמפ לשמוע לא פחות מ-40 אישומים בפרשת המסמכים המסווגים, לאחר שנמצאו עשרות מסמכים בביתו הפרטי לאחר תום כהונתו

זמן צפייה: 01:44

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התייצב היום (שלישי) בבית המשפט בפלורידה להקראת האישומים נגדו בפרשת המסמכים המסווגים ולמעצרו. טראמפ הועבר מידי השירות החשאי לידי ה-FBI שעצר אותו בבית המשפט.

זוהי הפעם השנייה בה מגיע הנשיא לשעבר על מנת להיעצר. בדיון היום בעניינו יושמעו לא פחות מ-40 אישומים פדרליים נגדו. טראמפ, שעדיין נמצא במירוץ לנשיאות לשנת 2024, מגיע לדיון בהרכב חסר לאחר ששני עורכי דין שלו התפטרו בימים האחרונים.

Whatsapp Image 2023 06 13 At 2
השיירה של טראמפ מגיעה לבית המשפט | צילום: רויטרס

הוא צפוי לטעון לחפותו בדיון וכשייעצר ככל הנראה לא תילקח תמונת המעצר המסורתית אך הוא כן ייאלץ לתת דגימות DNA. הגעתו בשיירה תועדה בשידור ישיר ואלפים הגיעו לתמוך וגם להפגין נגדו. ביממה האחרונה הגבירו הרשויות במיאמי את ההיערכות לקראת הגעתו, ובין היתר ניטרו איומים מקוונים שנפוצו ברשת ופרסומים על התקהלויות פוטנציאליות של פעילי הימין הקיצוני.

באוגוסט אשתקד פשטו אנשי הבולשת הפדרלית על אחוזתו של הנשיא לשעבר בפלורידה, ואספו עשרות מסמכים מסווגים שהחזיק טראמפ בעת כהונתו, שחלקם אף הוסתרו בשירותים. נשיאי ארה"ב חייבים להעביר את כל המסמכים והמיילים שלהם לארכיון הלאומי, ומשרד המשפטים האמריקני בוחן האם טראמפ טיפל בצורה לא נכונה ברישומים על ידי העברתם מהבית הלבן לאחוזתו, לאחר שעזב את תפקידו בינואר 2021.

שלושה מהמסמכים שנתפסו סומנו כ"מסווגים", 17 כ"סודיים", שבעה סומנו כ"סודי בהחלט", 43 תיקיות ריקות "סודיות" ו-28 תיקיות ריקות שכותרתן "החזר למזכיר הצוות /לעוזר הצבאי". בסך הכול נלקחו על-ידי ה-FBI יותר מ-11 אלף מסמכים ממשלתיים.