גרמניה: הנהג איבד הכרה - הנוסעים השתלטו על הרכבת ובלמו אותה

שניים מהנוסעים ניפצו את חלון התא, ואישה נוספת התקשרה לחברת התחבורה - ויחד הם הביאו לעצירתה של הרכבת הקלה שהתקדמה לכיוון העיר בון. "עשו את הדבר הנכון במצב מסוכן - הצילו חיים רבים"

רכבת חשמלית, גרמניה
רכבת חשמלית, גרמניה | צילום: רויטרס

נוסעים ברכבת הקלה בגרמניה הצליחו לבלום אותה כשאיבדה שליטה בדרכה לעיר בון, לאחר שהנהג איבד את הכרתו אתמול (ראשון).

בהלה נרשמה בקרב הנוסעים, כשהבינו שהנהג עובר אירוע רפואי ולא יכול לתפקד. כמה נוסעים בעלי תושייה החליטה לפעול. שני נוסעים ניפצו את חלון תא הנהג, גילו שהוא איבד את הכרתו ונכנסו לתא. נוסעת נוספת שהייתה עמם התקשרה לחברת התחבורה שמפעילה את הרכבת, על מנת לקבל הנחיות. באמצעות הסיוע הטלפוני שקיבלו, הצליחו הנוסעים הגיבורים לבלום את הרכבת.  "הם עשו את הדבר הנכון במצב מסוכן וקרוב לוודאי הצילו חיים של רבים", אמר ראש עיריית בון, אשוק סרידרן, לעיתון מקומי בעיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הגיעו לפנות גופת קשישה שמתה מזקנה – ומצאו את בעלה המת במקפיא

"לא רק חומוס": חנות שמלות הערב בשפרעם שהפכה למוקד עלייה לרגל

למה מקדונלד'ס לא מאפשרת לרכוש המבורגר וגלידה באותה ההזמנה?

שלג בגרמניה - תחנת הרכבת במינכן
שלג בגרמניה - תחנת הרכבת במינכן | צילום: רויטרס

בטרם נפצו הנוסעים את הדלת, כמה מהנוכחים האחרים התקשרו למשטרה ואחרים משכו בבלם העצירה של הרכבת - אך זה לא פעל. לאחר פתיחת חקירה בנושא התקרית, הגנה על עצמה החברה שמפעילה את הרכבת, ומסרה כי הבלם אינו עוצר לחלוטין את הנסיעה, אלא מודיע על הבלימה המבוקשת לנהג. הוא, בשלב הזה, אמור על פי התכנון להחליט אם יש צורך בעצירה, ולבלום את הרכבת. כמו כן, מהבדיקה עלה כי המערכת שנועדה על מנת להתריע אם הנהג איבד את הכרתו במהלך נסיעה הייתה תקולה, ככל הנראה.

עוד עולה כי המערכת הנועדה להתריע כשהנהג מאבד את ההכרה ככל הנראה הייתה תקולה. הנהג פונה לבית החולים, וכך גם אחד משני הנוסעים שעצרו את הרכבת. שם, הוא קיבל טיפול רפואי בעקבות פציעות קלות.