בעקבות סרטון טיקטוק: נערות איראניות נעצרו - ואולצו להתנצל

חמש נערות שצילמו את עצמן רוקדות לצלילי שיר של סלינה גומז, בסרטון שהפך לוויראלי, נעצרו והוכרחו לצלם סרטון התנצלות חדש כשראשיהן מכוסים. כמחאה על מעצר הבנות, הרשת החברתית הוצפה בסרטונים דומים של נערות איראניות הרוקדות לצלילי השיר

נערות איראניות נעצרו כי רקדו בטיקטוק

בחולצה קצרה ובלי חיג'אב: חמש נערות איראניות הקליטו את עצמן רוקדות לצלילי שיר של סלינה גומז ופרסמו אותו ברשת החברתית הפופולרית טיקטוק - כך פורסם אתמול בעיתון ה "Insider". כתגובה, הרשויות האיראניות עצרו את הנערות ל- 48 שעות, שלאחריהן נאלצו להקליט "סרטון התנצלות" כשראשיהן מכוסים.

הבנות הקליטו את הסרטון ב-8 במרץ, יום האישה הבינלאומי. בווידאו הפופולרי, הן נראות בפרבר בטהראן, כשהן לבושות בחולצות קצרות ובראש גלוי ורוקדות לצלילי השיר "Calm Down" ("תרגיע") של הזמרת האמריקנית סלינה גומז והזמרת הניגרית רמה. הקלטת הסרטון נתפס על ידי הרשויות באיראן כאקט של התרסה, בה אסור לנשים לרקוד בפומבי והן מחויבות בלבישת חיג'אב.

סרטון הטיקטוק הפך לוויראלי במהירות ועל כן הרשויות איתרו את הנערות ועצרו אותן ל-48 שעות. הן הוכרחו לחזור לאותו המקום בו הקליטו את הסרטון הראשון שלהן כדי להקליט וידאו התנצלות -  כשראשיהן מכוסים הפעם. במקום להרתיע, הרשת החברתית הוצפה בסרטונים דומים של נערות איראניות הרוקדות לצלילי השיר של גומז כמחאה על המעצר של חמשת הנערות.

ניתן לראות בתגובת הנגד הנרחבת הזו המשך למחאת הנשים האיראניות שהחלה בשנה שעברה, לאחר מותה של הצעירה מהסה אמיני, שהוכתה למוות בעת ששהתה במעצר על הפרת חוק החיג'אב המחייב במדינה. כתגובה למותה, המוני בני אדם יצאו לרחובות איראן להפגין נגד מדיניות משטרת הצניעות והכוח שהיא מפעילה.