טליבאן: הוצאות להורג וקטיעת איברים כעונש יחזרו לאפגניסטן

ראש המשטרה הדתית לשעבר בטאליבן, וכיום האחראי על בתי הכלא במדינה, מסר כי העונשים הקיצוניים "הכרחיים לצורך הביטחון". עם זאת, אמר כי העונשים לא ייעשו בפומבי כפי שהיה נהוג בשנות ה-90

טליבאן באפגניסטן
טליבאן באפגניסטן | צילום: רויטרס

ראש המשטרה הדתית לשעבר באפגניסטן, מולאהה נורודין-טוראבי, וכיום האחראי על בתי הכלא במדינה, אמר היום (שישי) לסוכנות הידיעות AP כי הוצאות להורג וקטיעת איברים כעונש יחזרו לאפגניסטן. לדבריו, העונשים הקיצוניים "הכרחיים לצורכי ביטחון".

בהמשך, אמר הבכיר בטליבאן כי העונשים לא ייעשו באופן פומבי כפי שהיה נהוג בשלטון טליבאן הקודם בשנות ה-90. כמו כן, נורודין-טוראבי דחה את הזעם העולמי על ההחלטה להחזיר את העונשים למדינה ותקף: "אף אחד לא יגיד לנו מה יהיו החוקים שלנו".

הפגנת נשים אפגניסטן
הפגנת הנשים באפגניסטן בעד שוויון זכויות | צילום: רויטרס

ארגון הזהיר ארגון ה-Human Rights Watch כי הטליבאן "מבצע חיפוש פולשני בנשים, מונע מהן את חופש התנועה מחוץ לביתן וכופה עליהן קודים של לבוש מסוים". בנוסף, ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" מסר כי לוחמי טליבאן אחראים לטבח בתשעה בני מיעוט הזארה החיים באפגניסטן.

בתוך כך, נשים אפגניות ברחבי העולם החלו מוקדם יותר השבוע במחאה נגד טליבאן, בעקבות דרישת מנהיגי הארגון מנשים לעטות חיג'אב שחור, המכסה את כל הפנים, בבתי הספר ובאוניברסיטאות באפגניסטן. כעת, נשים מעלות תמונות שלהן בבגדים אפגניים צבעוניים מסורתיים ברשתות החברתיות.