אפגניסטן: טליבאן תלו בפומבי גופותיהם של 4 בני אדם כאות אזהרה

לוחמי טליבאן טענו כי הרגו בקרב יריות מי שחטפו לכאורה איש עסקים ובנו, ולאחר מכן תלו את גופותיהם על מנוף במרכז העיר הראת - ה-3 בגודלה במדינה והיכן שמתגוררים למעלה מ-500 מליון תושבים

חמוש טליבאני ברחובות קאבול, אפגניסטן
חמוש טליבאני ברחובות קאבול, אפגניסטן | צילום: רויטרס

אפגניסטן: לוחמי טליבאן תלו בפומבי את גופותיהם של ארבעה בני אדם כאות אזהרה, זאת לאחר שנהרגו בקרב יריות עם אנשי הארגון, לכאורה בטענה שחטפו איש עסקים ובנו. לפי עדי ראיה, הגופות ניתלו בכיכר במרכז העיר הראת - השלישית בגודלה במדינה והיכן שמתגוררים למעלה מחצי מיליון בני אדם, באמצעות מנוף.

על תמונות גרפיות שפורסמו ברשתות החברתיות, אחד ההרוגים ניתלה כשעל החזה שלו הופיע הכיתוב "חוטפים ייענשו", ובתמונה אחרת נראו גופותיהם של ההרוגים בחלקו האחורי של טנדר.

אנשי טליבאן חמושים באגניסטן
אנשי טליבאן חמושים באגניסטן | צילום: רויטרס

כזכור, במהלך סוף השבוע אמר ראש המשטרה הדתית לשעבר באפגניסטן, מולאהה נורודין-טוראבי, וכיום האחראי על בתי הכלא במדינה, כי הוצאות להורג וקטיעת איברים כעונש יחזרו לאפגניסטן. לדבריו, העונשים הקיצוניים "הכרחיים לצורכי ביטחון".

בהמשך, אמר הבכיר בטליבאן כי העונשים לא ייעשו באופן פומבי כפי שהיה נהוג בשלטון טליבאן הקודם בשנות ה-90. כמו כן, נורודין-טוראבי דחה את הזעם העולמי על ההחלטה להחזיר את העונשים למדינה ותקף: "אף אחד לא יגיד לנו מה יהיו החוקים שלנו".