נשיאת טאיוואן מזהירה: כיבוש ארצנו על ידי סין - קטסטרופה

לאחר ש-150 מטוסי קרב סינים פלשו בימים האחרונים למרחב האווירי של מדינת האי הקטנה, הנשיאה טסאי אינג וון אמרה כי מחויבת "להגן על הדמוקרטיה מפני האגרסיביות המחמירה של סין"

מטוסי קרב סיניים
מטוסי קרב סיניים | צילום: רויטרס

נשיאת טאיוואן הזהירה היום (שלישי) מפני"השלכות קטסטרופליות" אם ארצה תיפול בידי סין. לדבריה "טאיוואן מחויבת להגן על הדמוקרטיה שלה מפני האגרסיביות המחמירה מצד סין". אזהרתה של טסאי אינג וון הגיעה כחלק  ממאמר שפרסמה, לאחר שמספר גדול של מטוסי קרב סיניים פלשו בימים האחרונים מספר פעמים לאזור ההגנה האווירית של טאיוואן.

לדברי נשיאת טאיוואן הפעולות הסיניות "מפירות את השלום האזורי ואנחנו צריכים להיות ערניים". הצבא הסיני שלח מתחילת אוקטובר כ-150 מטוסי קרב שביצעו גיחות סמוך למדינת האי, אשר רוב מדינות העולם אינן מכירות בעצמאותה, בשל המתח בינה לבין סין, שרואה בטאיוואן חלק מארצה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשרות מתמחים חתמו על מכתבי התפטרות: לא נקבל "פייק מתווה"

הרצוג נחת באוקראינה: "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר"

עסקת ענק: ישראל תמכור לצ'כיה מערכות נ"מ בסך 620 מיליון דולר

נשיאת טאייוואן
נשיאת טאייוואן | צילום: רויטרס

הצעדים המתריסים מצד סין  שנתפסים כהפגנת כוח וזכו לגינויים רבים מצד מדינות המערב שרואות בגיחות שמבצעים המטוסים הסיניים צעד אגרסיבי ומאיים. בעקבות המתיחות באזור, קבוצה של מחוקקים ושרים לשעבר מצרפת צפויים לבקר בהמשך השבוע בטאיוואן על מנת לחזקה. בין חברי המשלחת הצרפתית יהיה גם אלאן רישאר שהיה שר ההגנה של צרפת בין השנים 1997-2002.

כזכור, לפני כשבועיים  לאחר מטס סיני מאיים, פרס צבא טאייוואן את מערכות ההגנה האוויריות כך שיעקבו אחר כל תנועה אווירית חשודה. עם זאת, הפלישה לשטח ההגנה והזיהוי האווירי של המדינה, שהגדרתו נועדה לשמור על ביטחון המדינה מפני איומים חיצוניים, לא הפר את את המרחב האווירי המוכר והרשמי של טאיוואן. הטיסות המאיימות על טאיוואן התרחשו רק יום אחד אחרי שהמדינה הגישה את בקשתה להצטרף להסכם השותפות והסחר החופשי הטראנס פאסיפי, צעד אליו סין מתנגדת בתקיפות.