צייתנות, קנסות ופיקוח הדוק: כך טאיוואן הביסה את הקורונה

המדינה האסייתית ניצחה את המגפה, לאחר כמה מאות של נדבקים ושבעה מקרי מוות בלבד. יש שטוענים שטראומת מחלת הסארס השאירה את המדינה ערוכה מראש לכל תרחיש. "אם אומרים לשים מסכה - אז שמים"

זמן צפייה: 07:35

טאיפיי, בירת טאיוואן, היא הכלאה של מנהטן ושל המזרח הרחוק. ביקשנו מהישראלים שחיים בה לתעד עבור חדשות 13 ולהסביר לנו מה הסוד של המדינה, ואיך חוסלה שם הקורונה. בטאיוואן יש כ-23 מיליון תושבים, ורק שבעה מתו מקורונה", סיפרה ענבל פינקלשטיין. "הם פשוט באמת ממושמעים ואם אומרים לשים מסכה - אז שמים מסכה. פעם אחת באתי להיכנס לרכבת והמסכה שלי לא הייתה על האף, השומרת הרחיקה אותי, כאילו הייתי מחבלת".

חשוב לציין, טאיוואן חוותה טראומה ממגפת הסארס בשנת 2003. מאז הם מוכנים בכל רגע נתון לאיזו מגפה שתפרוץ. לדברי תמר אלעד, שמתגוררת בעיר, "הממשלה הצליחה להשתלט על הקורונה מהר מאוד, בגלל שכולם מההתחלה הלכו עם מסכות, זה הפקת לקחים מהסארס , הם עדיין בפחד שזה יקרה שוב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא נדבקים מדאיג בעולם: כ-400 אלף אובחנו ביממה

הסגר בערים האדומות יימשך עד יום רביעי – גני הילדים יפעלו

לאור הירידה בתחלואה: יוכפל מספר הישראלים שיוכלו להיכנס ליוון

טאיוואן
טאיוואן | צילום: רויטרס

"בתחילת המגפה ראיתי שהרחובות מתחילים להתרוקן עוד לפני שהייתה בכלל הוראה של הממשלה", סיפרה רונית נודל. "אנשים על דעת עצמם החליטו להישאר בבתים ולא לצאת". מיד עם פרוץ הקורונה הם נעלו את שערי המדינה, מי שהגיע מסין הוכנס לבידוד חסר פשרות.

"איך שנחתתי, כמובן שהכניסו אותי לבידוד למשך שבועיים, והתקשר אליי בכל יום שוטר טייוואני ששאל לשלומי", אמרה ענבל. בדיעבד טאיוואן היא אחת המדינות שהצליחו להתמודד בצורה הטובה ביותר עם הנגיף. צייתנות, משמעת, קנסות כבדים ופיקוח הדוק של המדינה.