"שיתפו פעולה עם ישראל": סוריה עצרה עשרות קצינים בחשד לריגול

המרכז הסורי לזכויות אדם, האופוזיציונרי לנשיא בשאר אל-אסד דיווח כי המודיעין של המשטר הסורי בשיתוף פעולה יחד עם חיזבאללה, עצר עשרות קצינים בצבא הסורי בחשד ש"שיתפו פעולה עם ישראל" והעבירו לה העבירו קואורדינטות גאוגרפיות שסייעו לה בתקיפותיה האחרונות במדינה

חיילים סורים בחלב
חיילים סורים בעיר חלב | צילום: רויטרס

המרכז הסורי לזכויות אדם, האופוזיציונרי לנשיא בשאר אל-אסד דיווח היום (שבת) כי המודיעין של המשטר הסורי בשיתוף פעולה יחד עם חיזבאללה, עצר עשרות קצינים בצבא הסורי כמו גם אזרחי סוריה נוספים בחשד ש"שיתפו פעולה עם ישראל". עוד נמסר כי הם נעצרו בערים דמשק, חלב, מציאף וטרטוס באשמת שיתוף פעולה גם עם "מפלגות אויבות", וכי כמה מהם שוחררו לאחר חקירה ראשונית.

לפי החשד, אותם קצינים העבירו קואורדינטות גאוגרפיות לישראל, שסייעו לה בתקיפותיה האחרונות בנמלי התעופה של דמשק, חלב ובסביבותיהם. בין העצורים: קציני מערך ההגנה האווירית, קציני וחיילי היחידות הפרוסות באזור נמלי התעופה של חלב ודמשק, ובערים מציאף וטרטוס. בסך הכך, 27 בני אדם נותרו עצורים.

Missile Fire Is Seen Over Daraa
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: רויטרס

ב-6 בספטמבר, דווח בסוריה על תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור חלב. באתר "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות האיראניות דווח על פיצוצים באזור לדקיה. ערוץ הטלוויזיה "אדלב" דיווח על פיצוצים חזקים שנשמעו מלדקיה עד חלב, ודווח כי הפיצוצים הגיעו מאזור שדה התעופה בחלב וכן מטרטוס ודיר א-זור.

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח אז על טילים שנורו לעבר שדות התעופה בחלב ודיר א-זור, וכי התקיפות גרמו להרס מחסנים של המיליציות האיראניות והסבו נזקים לשדה התעופה הבינלאומי. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי ההגנה האווירית ירתה לעבר הטילים הישראליים ויירטה חלק מהם. כתב "אלמיאדין" בחלב דיווח כי התקיפות בשדה התעופה בחלב כוונו לעבר מסלול הנחיתה של המטוסים האזרחיים.

תקיפה בסוריה (ארכיון)
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: רויטרס

שבוע קודם לכן, ב-31 באוגוסט, דווח כי בתוך שעה הותקפו שני נמלי תעופה גדולים בחלב ובדמשק, ונטען כי המטרה הייתה למנוע ממטוסי מטען איראניים שנושאים נשק מלנחות. מדובר היה בתקיפה חריגה בהיקפה, שכן על-פי פרסומים זרים, מטוס מטען איראני עשה את דרכו לנמל התעופה של חלב שבצפון סוריה כשעליו אמצעי לחימה שמיועדים לחיזבאללה.

לפי אותם דיווחים, חיל האוויר השמיד את מסלול הנחיתה בנמל התעופה ונמסר כי כמה בני אדם נהרגו כתוצאה מהתקיפה. לאחר מכן, המטוס האיראני פנה לנמל התעופה של דמשק ואז, לפי דיווחים, תקף חיל האוויר גם שם. לאחר שהבינו באיראן כי המטוס לא יכול לנחות - הוא שב על עקבותיו לארצו.