דיווח בסוריה: מערכות ההגנה האווירית יירטו תקיפה במערב המדינה

הטלוויזיה הרשמית במדינה דיווחה כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד תקיפה על העיר מסייף. מדובר באזור שבו בוצעו בעבר תקיפות שיוחסו לישראל, אך דובר צה"ל סירב להגיב לאירוע

Missile Fire Is Seen Over Daraa
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: רויטרס

הדי פיצוצים נשמעו הלילה (שישי) במסייף שבמערב סוריה - כך דיווחה הטלוויזיה הרשמית במדינה. לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית זיהו טיל שנורה מהשטח האווירי של לבנון - ויירטו אותו בטרם פגע במטרתו. דובר צה"ל סירב להגיב לפניית סוכנויות הידיעות לתגובה לאירוע.

לפני כשבועיים דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי צה"ל תקף באזור תל-בריקה שבפרברי קוניטרה באמצעות טיל. לפי הדיווחים, אין נפגעים, אך ישנם נזקים חומריים במקום. אתר האינטרנט "אל-חדת'" דיווח כי ירי הטיל בא לאחר שזוהו תנועות של חזבאללה באזור. דובר צה"ל מסר כי הם לא מתייחסים לדיווחים הזרים.

על פי הערכות מסוימות, ישנם ניסיונות של חזבאללה להתבסס בצד הסורי סמוך לגבול עם ישראל, מתוך כוונה לבצע פיגועים נגד ישראל בבוא הזמן. המדיניות הישראלית בשנים האחרונות, היא לא לאפשר התבססות של כוחות איראניים או של כוחות חזבאללה בסוריה.

עוד בחדשות 13:

דיווחים בסוריה: צה"ל תקף בקוניטרה; לא היו נפגעים

דיווח: תשעה לוחמי מיליציות נהרגו בתקיפה בסוריה

אחרי שהמלחמה בסוריה הוכרעה: הטבח באידליב נמשך, אך המערב אדיש

Whatsapp Image 2019 07 01 At 0
תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל, ארכיון | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, כי תשעה מלוחמי המיליציות הנאמנות למשטר הסורי, שלושה מהם סורים, נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל. על פי הדיווח התקיפה בוצעה נגד מוצבים צבאיים ומרכזים מודיעיניים של האיראנים ושל מחליציות איראניות במחוז קוניטרה ובדרעא.

שבוע קודם לכן, כזכור, סוכנות הידיעות הסורית "סאנא", הטלוויזיה הממלכתית במדינה ואתרי חדשות סוריים דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף יעדים של חזבאללה ושל מיליציות איראניות בתל אל-חארה, מזרחית למחוז דרעא שבדרום המדינה וכן באזור קוניטרה. על פי האתר "סטפ ניוז", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, כתוצאה מהפצצות בקוניטרה נהרגו מספר חיילים סורים ונפצעו כמה נוספים.

צה''ל תקף כמה יעדים בסוריה (ארכיון)
צה''ל תקף כמה יעדים בסוריה (ארכיון) | צילום: דובר צה''ל

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" שמתפרסם בלונדון, דיווח מפי "גורמים ביטחוניים בתל אביב" כי בקרוב ישראל תתקוף בעיראק מטרות איראניות עוינות". זאת, לאחר שגורמים דיפלומטיים מערביים בכירים אמרו שישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו במדינה בחודש יולי.

לפי הדיווח, האיראנים הקימו בעיראק בסיסים לשיגור טילים ארוכי טווח לישראל מדגם "דו אל-פקאר", ומשם תכננו להעבירם לסוריה ואף לרשות חזבאללה בלבנון. לדברי הגורמים הביטחוניים, מהנתונים של אמ"ן עולה כי ההפצצות של חיל האוויר בסוריה, שבוצעו במהלך שנת 2018 נגד אתרים של חזבאללה ושל איראן, הצליחו לשבש את התוכנית האיראנית ליצירת מעבר יבשתי להעברת תחמושת מאיראן דרך עיראק וסוריה - ועד לנמלים ערביים בים התיכון.