גיבוי הוליוודי לפוטין: "אוקראינה ורוסיה זו משפחה אחת גדולה"

השחקן האמריקני, חבר קרוב של נשיא רוסיה, יצא להגנתו של פוטין ורמז לניסיון של המערב לסכסך בין המדינות: "מוציאים הרבה כסף ותעמולה". סיגל הוכרז כאישיות לא רצויה באוקראינה לאחר שקיבל אזרחות רוסית ב-2017

פוטין, סטיבן סיגל, רוסיה
נשיא רוסיה פוטין בפגישה עם השחקן סטיבן סיגל | צילום: רויטרס

פוטין מקבל קצת עזרה מחברים: השחקן האמריקני סטיבן סיגל התבטא אתמול (שני) לזכותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לגבי החלטתו לפלוש לאוקראינה. סיגל הוא חבר קרוב של פוטין ולשניהם לא מעט מן המשותף: הם שניהם מתמחים באומנויות לחימה וסיגל התארח אצל פוטין כמה פעמים לאורך השנים.

סיגל גם קיבל אזרחות רוסית בשנת 2016 לאחר שעמד לצידו של פוטין בהחלטתו לפלוש לחצי האי קרים שנתיים קודם לכן ואף כינה את נשיא רוסיה "אחד המנהיגים הגדולים ביותר בעולם".

פוטין, סטיבן סיגל, רוסיה
נשיא רוסיה פוטין בפגישה עם השחקן סטיבן סיגל | צילום: רויטרס

"לרבים מאיתנו יש חברים ומשפחה ברוסיה ובאוקראינה", אמר השחקן האמריקני בריאיון לרשת "פוקס ניוז". "אני מסתכל על אוקראינה ורוסיה כמשפחה אחת גדולה".

סיגל גם האשים במרומז את המערב. "יש ישות חיצונית שמבזבזת כסף רב ותעמולה כדי להתגרות בשתי המדינות ולסכסך ביניהן". הוא הוסיף גם כי "תפילותיי הולכות לשתי המדינות ואני מקווה שהמשבר יסתיים בדרך של שלום ושכולם יחיו ביחד באחווה".

סטיבן סיגל, ולדימיר פוטין
סטיבן סיגל עם ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

סיגל בן ה-69 מונה בשנת 2018 לשליח מיוחד על ידי משרד החוץ הרוסי לעידוד הקשרים ההומניטריים בין רוסיה לארצות הברית. לאחר שהוענקה לו אזרחות רוסית, אוקראינה הכריזה עליו כאישיות לא רצויה ואסרה על כניסתו למדינה למשך חמש שנים בטענה כי הוא מהווה סכנה לביטחונה הלאומי של אוקראינה.