הגראנד סלאם ה-24: נובאק דג'וקוביץ' זכה באליפות ארה"ב הפתוחה

הטניסאי הסרבי, המדורג הראשון בעולם, ניצח את דניל מדבדב הרוסי בגמר הטורניר שנערך בניו יורק - והגדיל את שיא הזכיות שלו עם תואר גדול נוסף

חוגג עם הקהל
מנשק את הגביע. דג'וקוביץ' | צילום: רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' הסרבי, המדורג ראשון בעולם, ניצח הלילה (שני) בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה בטניס את דניל מדבדב הרוסי (3 בעולם) בתוצאה 3-6, 6-7 (5), 3-6 באצטדיון פלאשינג מדוז בניו יורק, והשיג את תואר הגראנד סלאם ה-24 שלו, מה שמשפר עוד יותר את השיא שלו.

הסרבי אמר: "מעולם לא תיארתי לעצמי שאני אעמוד כאן ואדבר על 24 גראנד סלאמים. אף פעם לא חשבתי שזו תהיה המציאות, אבל בשנתיים האחרונות הרגשתי שיש לי במקרה, סיכוי להיסטוריה, ולמה לא לתפוס אותה כל עוד אפשר?".

דג'וקוביץ' אליפות ארה''ב טניס
דג'וקוביץ' חוגג ברגע הזכייה | צילום: רויטרס
חוגג עם הקהל דג'וקוביץ' אליפות ארה''ב טניס
חוגג עם הקהל | צילום: רויטרס

דג'וקוביץ' הוא האלוף הגבר המבוגר ביותר בטורניר מאז העידן הפתוח, שמתוארך לשנת 1968. הוא עקף בתואר אחד את הטניסאית סרינה וויליאמס המחזיקה ב-23 תארי גראנד סלאם. כמו כן, הטניסאית מרגרט קורט גם אספה סך של 24 ניצחונות אך 13 מהם הגיעו לפני שטניסאים מקצוענים התקבלו לאירועי הסלאם.

בגמר הנשים שנערך ביום שבת ניצחה קוקו גוף האמריקנית את ארינה סבלנקה הבלרוסית ובכך בת ה-19 עשתה היסטוריה אף היא - כאשר זכתה בתואר הגראנד סלאם ה-1 שלה. בנוסף, הפכה לאלופה האמריקנית הראשונה באליפות ארה"ב הפתוחה מאז סרינה וויליאמס ב-1999. לאחר התחרות, גוף וסבלנקה הועלו בדירוג הטניס, למקום 1 ו-2 בהתאמה.