ההוריקן מתקרב לדרום קרוליינה: מניין ההרוגים בארה"ב עלה ל-21

מניין הקורבנות הרשמי בעקבות ההוריקן "איאן" שהכה בחופים המזרחיים של ארצות הברית ממשיך לעלות, והחשש הוא למספר הרוגים גבוה בהרבה - כאשר מאמצי חיפוש והצלה מתבצעים באזורים בפלורידה שנפגעו בצורה הקשה ביותר

זמן צפייה: 02:36

מניין הקורבנות הרשמי בארצות הברית עלה היום (שישי) ל-21 הרוגים, בשעה ש"איאן" התחזק להוריקן בדרגה 1 כשהוא פונה לכיוון מדינת דרום קרוליינה, כך לפי שירות מזג האוויר הלאומי. החשש הוא למספר הרוגים גבוה בהרבה, כאשר מאמצי חיפוש והצלה מתבצעים באזורים בפלורידה שנפגעו בצורה הקשה ביותר.

הבוקר החלו הסופות להכות בחופי דרום קרוליינה וצפון קרוליינה, כאשר ההוריקן מתקדם צפונה מהאוקיינוס האטלנטי. מערכת הסופה המסוכנת ביותר הייתה כ-145 קילומטרים דרומית-מזרחית לצ'רלסטון שבדרום קרוליינה, כך נמסר ממרכז ההוריקנים הלאומי. לפי העדכון, ההוריקן מתקדם לכיוון צפון-מזרח במהירות של 9 קמ"ש.

הרס במרינה בפורט מאיירס, פלורידה, בעקבות ההוריקן ''איאן''
הרס במרינה בפורט מאיירס, פלורידה, בעקבות ההוריקן ''איאן'' | צילום: רויטרס

בשיחה לאחר תדרוך עם בכירים בסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום, אמר הנשיא ביידן כי בעוד שמניין ההרוגים עדיין לא ברור, והוסיף כי דיווחים ראשוניים מצביעים על כך שכמות המתים עלולה להיות גדולה מאוד וכי זה עלול להיות ההוריקן הקטלני ביותר בתולדות המדינה. "דיברתי עם הנציבים, והם מודאגים", אמר הנשיא.

בתיעוד הנזק שהותירה הסופה ניתן לראות את העיר אורלנדו מוצפת במי שטפונות. שבעה מההרוגים מתו במחוז שרלוט, הסמוך לרצועת החוף הדרום-מערבית של פלורידה, ושניים נוספים נהרגו במחוז סרסוטה, השוכן מעט צפונה יותר. שני אנשים נוספים נהרגו באי סנסיבל, השוכן מערבית לחוף של פלורידה, שם הסופה הרסה כביש המקשר את האי ליבשת.

הצפות בפורט מאיירס, פלורידה, בעקבות ההוריקן ''איאן''
הצפות בפורט מאיירס, פלורידה, בעקבות ההוריקן ''איאן'' | צילום: רויטרס

הצפות בפורט מאיירס, פלורידה, בעקבות ההוריקן ''איאן''
הצפות בפורט מאיירס, פלורידה, בעקבות ההוריקן ''איאן'' | צילום: רויטרס

אמש הורד ההוריקן לדרגת סופה טרופית, לפני שהתחזק שוב בדרכו לכיוון דרום וצפון קרוליינה וג'ורג'יה, עם שטפונות מסכני חיים ורוחות חזקות. הרוחות המתמשכות נמדדו בקצב מקסימלי של קרוב ל-75 קמ"ש, וכל קו החוף של המדינה היה תחת אזהרת הוריקן. נכון להבוקר, ההוריקן "איאן" הותיר כ-2.3 מיליון בני אדם ללא חשמל, כאשר בכמה בתי חולים יש מחסור במים, ואלפי תושבים נלכדו בבתיהם.

בפלורידה הבעיה המרכזית כרגע היא ההצפות הקשות, שגרמו לעיקר הנזקים במדינה. במקומות מסוימים במדינה, מפלס המים זינק לטווח של 3-4 מטרים מהרמה הרגילה. 80% מרחובות העיר נייפלס שבדרום מערב פלורידה נמצאים מתחת למים.

נזקי השיטפונות בפלורידה בעקבות ההוריקן ''איאן''
נזקי השיטפונות בפלורידה בעקבות ההוריקן ''איאן'' | צילום: רויטרס

נזקי השיטפונות בפלורידה בעקבות ההוריקן ''איאן''
נזקי השיטפונות בפלורידה בעקבות ההוריקן ''איאן'' | צילום: רויטרס

ממשרד השריף במחוז לי שבפלורידה נמסר אתמול לרשת "פוקס ניוז" כי "קיים חשש למאות הרוגים". מושל פלורידה רון דה-סנטיס התייחס לטענות השריף וטען כי הם לא מאומתים. "נבדוק את הטענות", הוסיף. "היו שיחות ל-911 שבהן אמרו שהמים מציפים את ביתם והם עולים לעליית הגג".

שלשום ביקש המושל דה-סנטיס להתפלל עבור האנשים במדינה, והוסיף: "זו סופה מאוד, מאוד חזקה. יש לעיתים סופות שיש להן השפעה אדירה, וזו הולכת להיות סופה היסטורית כזאת. היא תעצב את הקהילות בדרום-מערב פלורידה, ותשפיע באופן עמוק על המדינה שלנו. אנחנו פשוט מבקשים מאנשים את האיחולים והתפילות שלהם".