במחאה על הצו על כיסוי פני נשים: מגישים אפגנים שידרו עם מסכות

לאחר שהממשל של טליבאן קבע צו המורה על נשים לכסות גם את פניהן בנוסף לכיסוי הראש, רשת טלוויזיה במדינה כיסתה גם את פניהם של הגברים במהלך התוכניות. "אי אפשר לנשום ולדבר ככה", אמרה אחת המגישות. בטליבאן טוענים מצידם כי "מדובר בצו אלוהים"

מגיש טלוויזיה ברשת TOLO ניוז מגיש עם מסכה במחאה על הצו המורה על נשים לכסות את פניהן
מגיש טלוויזיה ברשת TOLO ניוז מגיש עם מסכה במחאה על הצו המורה על נשים לכסות את פניהן | צילום: מתוך: יוטיוב

לאחר שממשל טליבאן באפגניסטן קבע את אתמול (ראשון) כיום כניסת הצו המורה לנשים לכסות גם את פניהן במדינה, בנוסף לכיסוי הראש, מה שחל גם על מגישות הטלוויזיה, עלו המגישים הגברים לשידור בשעות הערב כשהם עוטים מסכות על פניהם, במחאה על הצו.

"אמרו לנו ליישם את זה עד המועד הנקוב ועשינו את זה היום", בעלי רשת TOLO ניוז האפגנית, ח'פולוואק סאפאי, "אבל הטיעונים שלנו הם כפולים: ראשית, לא הייתה הוראה ברורה לגבי כיסוי פניהן של מגישות בתוכניות טלוויזיה בצו האחרון על חיג'אב על ידי הנהגת האמירות האסלאמית. שנית, התמונות של מגישות בטלוויזיה הן וירטואליות ולא נוכחותן בפועל של נשים".

Whatsapp Image 2022 05 23 At 0
מגישת טלוויזיה ברשת TOLO ניוז מגישה תוכנית עםן כיסוי פנים | צילום: מתוך: יוטיוב

"אני לא יכולה לנשום ולא לדבר כמו שצריך - איך אוכל להגיש את התוכנית?" אמרה חאטירה אחמדי, מגישה ברשת הטלוויזיה. "לא היינו מוכנות נפשית ומוסרית שדברים כאלה ייכפו עלינו. להגיש שלוש שעות של תוכניות עם מסכה זה מאוד קשה", הוסיפה המגישה סוניה ניזאי.

לאחר השתלטות טליבאן על המדינה, הממשל האפגני פרסם הצהרות חוזרות ונשנות בנוגע לנשים, בהן סגירת בתי ספר לבנות, איסור על נשים לצאת לעבודה, הפרדת ימי הלימוד של סטודנטים וסטודנטיות באוניברסיטאות, איסור נהיגה של נשים וכן פירוק ארגונים תומכי נשים. בממשל הטליבאן מצידם טוענים כי אכיפת בצו היא חובה: "אלו לא המילים שלנו, זה צו אלוהים. כיסוי הפנים הוא חלק מהצניעות".