רואה שלא מסתכלים - ונמלט: תיעוד בריחת מייסד טלגראס באוקראינה

בתיעוד שהתפרסם במדינה ממצלמת האבטחה בנמל התעופה, ניתן לראות כיצד עמוס דב סילבר עובר את הבידוק הביטחוני, מביט לצדדים, ורץ החוצה. למחרת הוא נלכד ע"י המשטרה המקומית, והוסגר לישראל

זמן צפייה: 00:19

באוקראינה התפרסם הערב (ראשון) תיעוד מצלמת האבטחה מנמל התעופה במדינה, שבו ניתן לראות כיצד ביום שישי האחרון מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר, עובר את הבידוק הביטחוני, מביט לצדדים, רואה שאיש לא מסתכל, ורץ החוצה. למחרת לכדה אותו המשטרה המקומית, והוא הוסגר לישראל.

מוקדם יותר היום בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של מייסד רשת הסמים ב-12 ימים. הדיון בבית המשפט התקיים שעות לאחר שסילבר הוסגר לישראל, זאת לאחר שישב במעצר באוקראינה כארבעה חודשים. סילבר התקבל במחיאות כפיים על ידי הקהל באולם.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190818-2034' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_uhe025df' duration='124'']

לכתבות נוספות בנושא >>

"השליט הבלעדי בארגון": מעצרו של מייסד טלגראס הוארך ב-12 ימים

אחרי שנמלט ונעצר: מייסד "טלגראס" הוסגר מאוקראינה לישראל

עבר את הבידוק - ונעלם בדיוטי פרי: כך נמלט מייסד טלגראס

תיעוד רגע הבריחה של מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר בשדה התעופה
תיעוד רגע הבריחה של מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר בשדה התעופה | צילום: חדשות 13

כאמור, סילבר הוסגר לאחר שנמלט ביום שישי מהרשויות בקייב בשדה התעופה ונעצר מחדש. סילבר, שהיה מבוקש על ידי משטרה במשך תקופה ארוכה, צפוי לעמוד לדין בגין סחר בסמים, הלבנת הון ועבירות נוספות. נציגת להב 433 אמרה בדיון: "ארגון הפשיעה טלגראס הוא פלטפורמה לסחר בסמים, גם פסיכדליים, שנמכרו לרבים בהם קטינים בארץ וגם בחו"ל. החשוד הוא מייסד טלגראס, הוא השליט בלעדי הוא שלט בארגון".

לאחר הבריחה משטרה ישראל מסרה כי למרות הבריחה המסתורית, "אין לנו שום טענות כלפי השלטונות באוקראינה. שיתוף הפעולה בין הצדדים היה מלא, וכעת הוא סיבך את עצמו גם עם השלטונות האוקראיניים".

אתמול התייחס עורך דינו של מייסד טלגראס, אורי קורב, לדבר מעצרו: "עמוס סילבר, אדם עדין ושוחר שלום, הוכה קשות על ידי שוטרי המשטרה החשאית באוקראינה בעת מעצרו". לדבריו, "על פי הדיווח, נגרמו לו פגיעות רבות, חשד לשבר באף והוא מדמם בפניו". לדבריו של קורב, "העובדה שסילבר חשוד, אינה מצדיקה שינהגו בו באלימות ויכו אותו כמו חיה". עוד לטענתו האחראיות על מעשי האלימות גם על משטרת ישראל, "שפועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות האוקראיניות".

עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל
עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל | צילום: חדשות
עמוס סילבר, מייסד טלגראס, לאחר מעצרו באוקראינה
עמוס סילבר, מייסד טלגראס, לאחר מעצרו באוקראינה | צילום: חדשות 13
עמוס סילבר, מייסד טלגראס, לאחר מעצרו באוקראינה
עמוס סילבר, מייסד טלגראס, לאחר מעצרו באוקראינה | צילום: חדשות 13