אוליגרך ישראלי-רוסי טוען: "שר ההגנה הרוסי סבל מהתקף לב מסיבי"

לפי האלויגרך לאוניד נבזלין, סרגיי שויגו, השר שהיה אחראי על המלחמה באוקראינה ועד לאחרונה מקורבו של פוטין, סבל מהתקף הלב "שלא יכול היה לקרות בנסיבות טבעיות". שויגו בן ה-66 נעלם מעין הציבור לפני מספר שבועות וחזר - אך נטען שהרוסים משתמשים בצילומים ישנים שלו

Bfmbfq
שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו | צילום: רויטרס

האוליגרך הישראלי-רוסי לאוניד נבזלין טוען כי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו סבל מהתקף לב שנגרם מסיבות לא טבעיות - כך פורסם היום (חמישי) בעיתון "הדיילי מייל" הבריטי. שויגו היה במשך שנים יד ימינו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולפני כחודש נעלם מהופעות פומביות למשך כשבועיים.

לפי נבזלין, שויגו סבל מ"התקף לב מסיבי שלא יכול היה לקרות בנסיבות טבעיות", מה שמרמז על העובדה שאולי פוטין הרעיל או ניסה לחסל בדרך אחרת את שר ההגנה. הוא נראה לאחרונה אתמול בשיחת וידאו עם הנשיא ובכירים נוספים וישנו חשד כי מדובר בצילומים ישנים שלו.

ליאוניד נבזלין
האוליגרך הרוסי-ישראלי ליאוניד נבזלין | צילום: Anton Nossik, ויקיפדיה העברית

נבזלין ציטט מפי מקור במוסקבה והוסיף כי "שויגו מחוץ למשחק ויתכן ויאבד מכוחו גם אם ישרוד". עוד הוסיף איש העסקים כי 20 גנרלים רוסיים נעצרו ונאשמו במעילה של יותר מ-10 מיליארד דולר שהושקעו בלחימה באוקראינה. "הכל ברור - כל הכסף שהשקיע פוטין בצבא מאז 2014, כ-10 מיליארד דולר - נגנב".

לפי הדיווחים, בין שויגו לפוטין שרר מתח מאז החלה המלחמה באוקראינה, בעקבות ההתקדמות האיטית וכישלון הצבא הרוסי בלחימה. ב-24 במרץ נראה שויגו בן ה-66 בציבור לראשונה, גם אז בשיחת וידאו, לאחר שנעלם למשך 12 יום ולא היה ידוע מה מצבו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

סרגיי שויגו נחשב עד לאחרונה לחבר קרוב של פוטין. שויגו מכהן כשר ההגנה של רוסיה כבר עשור ולמרות שהוא ללא עבר צבאי, הוא היה אחראי למבצע הסיפוח של חצי האי קרים בשנת 2014 ופיקח מקרוב על הפעילות הרוסית בסוריה. "הוא מגן גדול על האינטרס הרוסי, אך הוא לא נושא את אותה דעה עוינת כלפי המערב כמו אחרים", הסביר מארק גלוטי, מומחה לרוסיה, בשיחה עם רשת סקיי ניוז הבריטית.

לאוניד נבזלין היה אוליגרך רוסי שעסק בנפט וכן בתקשורת, גורש מרוסיה בשנת 2003 ועלה לארץ עם משפחתו. מאז הוא נשפט למאסר עולם - אם יחזור לרוסיה, והפך למבקר של פוטין. הוא מחזיק ב-20% מעיתון הארץ והוא מעורב בקרנות שונות ועמותות הקשורות ליחסי ישראל והתפוצות.