"25 מיליון איש צריכים לדאוג לעצמם": הסגר הקשה על שאנגחאי

בעקבות התפרצות חדשה של קורונה, בעיר הגדולה בסין הוטל סגר הרמטי והתושבים נותרו ללא מזון ותרופות, בעוד הממשלה לא מספקת הסברים. הנדבקים בנגיף נלקחים בכוח למתחמי בידוד ממשלתיים. תושבת העיר כתבה: "יש זבל ברחובות, לאמבולנסים לוחק ימים להגיע"

זמן צפייה: 02:19

כבר מעל שבועיים שבעיר הגדולה בסין, שאנגחאי, ישנה התפרצות של קורונה וסגר הרמטי על 25 מיליון התושבים שלה. הממשל אוסר על התושבים לצאת מבתיהם ומי שנדבק לנגיף נלקח למרכזי בידוד מרכזיים. סרטון שהופץ היום (שישי) ברשתות החברתיות מראה כיצד כוחות משטרה בחליפות מיוחדות מפרידים בני משפחה ומכריחים אנשים להיכנס למרכזי הבידוד.

בסרטון נשמעות צרחות ונראים כוחות משטרה רבים שמכריחים את האזרחים ללכת בניגוד לרצונם ועל אף התנגדותם למתקני הבידוד הממשלתיים. תושבי העיר נתונים תחת הסגר הקשה מאז סוף החודש הקודם בעקבות מה שמהווה ההתפרצות הגדולה ביותר של המחלה בסין מאז תחילת המגפה בעיר ווהאן לפני כשנתיים.

Whatsapp Image 2022 04 15 At 1
סגר בשאנגחאי | צילום: רויטרס

תושבת העיר סיפרה בטוויטר כי "האווירה כאן מתוחה. אנחנו לא יכולים להפסיק לבדוק את הרשתות החברתיות, קוראים על קריאות רבות לעזרה, שבאופן בלתי נמנע נמחקות. 24.8 מיליון איש צריכים לדאוג לעצמם. קווי הטלפון של הממשלה לא עובדים. לאמבולנסים לוקח ימים להגיע. זבל נערם ברחובות. אי אפשר לקנות שום תרופה, אפילו המתים צריכים אישור כדי להתפנות מהבתים".

בעוד מספר הנדבקים היומי הוא יותר מ-20 אלף ביום, רק חלק קטן מאוד של הנדבקים סובל מסימפטומים. לפי דיווחים שונים בעיר, חלק מהתושבים סובלים ממחסור במזון, הם אינם מורשים לצאת כמעט מבתיהם והזעם הציבורי הולך וגובר מיום ליום. לפי עדויות נוספות, ילדים שנדבקו בנגיףך מופרדים מהוריהם ונלקחים למתקני בידוד שמיועדים לילדים.

Whatsapp Image 2022 04 15 At 1
סגר בשאנגחאי | צילום: רויטרס

הממשלה לא הודיעה כמה זמן יוטל סגר על העיר הווא מוגדר רגע "עד להודעה חדשה". המפלגה הקומוניסטית מנסה להמשיך במדיניות "אפס הדבקה" בעוד ברוב העולם עברו לאסטרטגיה של הכלה וחזרה לשגרת החיים.