סערה באוסטרליה: שוטרים השתמשו בטייזר על בת 95, מצבה אנוש

קלייר נולנד, קשישה הלוקה בדמנציה, נכנסה ביום רביעי שעבר למטבח בבית האבות שבו היא שוהה ולקחה סכין. לפי המשטרה, היא איימה על הסובבים אותה ועל השוטרים שהוזעקו למקום - שנטרלו אותה בטייזר. אחד השוטרים נחקר והורחק מעבודתו

קלייר נולנד

קלייר נולנד, בת 95 מניו סאות' ויילס שבאוסטרליה, חושמלה ביום רביעי שעבר באקדח טייזר על-ידי שוטרים. היא אושפזה במצב אנוש - וכעת נאבקת על חייה. לטענת המשטרה האוסטרלית, הסיבה לנטרול נעוץ היא שבשל הדמנציה שממנה היא סובלת - היא איימה על הסובבים אותה בסכין. כשהוזעקו לובשי המדים למקום - היא התקרבה אליהם עם הסכין.

נולנד, הסובלת מדמנציה, יצאה מחדרה שבבית האבות שבו היא מתגוררת בשעות הבוקר המוקדמות והלכה למטבח - שם מצאה את הסכין. לטענת השוטרים, היא התקרבה לעברם ב"קצב איטי" כשהיא משתמשת הליכון. הם בתגובה חשמלו אותה בטייזר. היא נפלה, ראשה נחבט בקרקע והיא פונתה לבית חולים.

Annotation 2023 05 21 125422

אנדרו תאלר, דובר מטעם משפחת הקשישה, אמר שמצבה לא השתנה, אך נשימתה הפכה "שטוחה" יותר. משטרת ניו סאות' וויילס אישרה בסוף השבוע כי מחלק הרצח של המשטרה אמון על חקירת האירוע, וכי השוטר המעורב נחקר והורחק מעבודתו.

ארגוני חירויות האזרח דרשו ביום שישי שגוף חיצוני  ינהל את החקירה - ולא משטרת המחוז: "האישה המבוגרת הזו, בת ה-95, הייתה זקוקה למישהו שידבר איתה ויטפל בה בחמלה - לא לטייזר".