המרוץ לסנאט בג'ורג'יה: מסתמן ניצחון למועמדים הדמוקרטים

לאחר ספירת 99% מהקולות, המתמודדים וורנוק ואוסוף מובילים על יריביהם הרפובליקנים לפלר ופרדו. אם השניים אכן ינצחו, השליטה בבית תעבור לדמוקרטים – מה שיקל על ממשל ביידן להעביר רפורמות

זמן צפייה: 03:43

לאחר ספירה של 99% מהקולות בבחירות לסנאט בג'ורג'יה, מסתמן הבוקר (רביעי) ניצחון למועמדים הדמוקרטים, רפאל וורנוק וג'ון אוסוף. אם השניים אכן ינצחו, הדמוקרטים ישוו את מאזן הכוחות מול הרפובליקנים בבית הנבחרים האמריקני, כאשר לכל מפלגה יהיו 50 מושבים, אך סגנית הנשיא קמאלה האריס תהיה שוברת השוויון, ולמעשה יישלטו בבית הנבחרים בשנתיים הקרובות. כך יתאפשר לממשלו של ג'ו ביידן להעביר רפורמות בקלות.

לפי שעה, וורנוק מוביל בפער ניכר על יריבתו הרפובליקנית, קלי לפלר, ובכלי התקשורת האמריקנים דיווחו כבר על ניצחונו. מנגד, בין אוסוף ליריבו דיוויד פרדו המרוץ יותר צמוד, אך הניצחון מסתמן לדמוקרט, משום שהקולות הבאים שייספרו מגיעים בעיקר ממחוזות שנחשבים דמוקרטיים ודרך הדואר, שהרבה הקולות הדמוקרטיים הגיעו משם.

ג'ון אוסוף
ג'ון אוסוף | צילום: רויטרס

הערב ייערך אישור הצבעת האקלטורים בקונגרס. עם זאת, הנשיא המכהן דונלד טראמפ תולה את יהבו בסגנו, מייק פנס, בתקווה שזה יחרוג מסמכותו וימנע באורח פלא את נשיאותו של ג'ו ביידן. אלא שלפנס אין כל סמכות חוקית לעשות זאת, בעוד שבקונגרס מובטח רוב לאישור הצבעת האלקטורים, שלפיה ביידן הוא הנשיא הנבחר.

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס