סעודיה בתגובה להודעת דרעי: "ישראלים אינם רצויים במדינה"

שר החוץ הסעודי התייחס לצו שעליו חתם אריה דרעי, ואמר ל"רויטרס" שהמדיניות בנושא קבועה. הוא ציין שאין יחסים בין המדינות, והנושא יכול להשתנות - במקרה של הסכם שלום עם הפלסטינים

ריאד, סעודיה
ריאד, סעודיה | צילום: רויטרס

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחן, הודיע אתמול (שני) לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ישראלים אינם רצויים במדינתו. זאת, בעקבות הצו שחתם בתחילת השבוע שר הפנים אריה דרעי, המאפשר היתר יציאה של ישראלים לסעודיה. עד כה אזרחים ישראלים היו יכולים לטוס לסעודיה, רק שהדבר נעשה ללא אישור רשמי של המדינה.

"המדיניות שלנו קבועה", הוסיף בן פרחן ואמר: "אין לנו יחסים מבוססים עם ישראל, ולכן בעלי דרכונים ישראלים לא יכולים להיכנס למדינתנו כעת".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לראשונה: ישראל תעניק היתר יציאה לאזרחים הרוצים לבקר בסעודיה

סעודיה: הנסיך הסעודי בן טלאל שוחרר ממעצר

דרמה בנסיכויות המפרץ: ארבע מדינות הודיעו על ניתוק יחסיהן עם קטאר

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחן
שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחן | צילום: רויטרס

עוד אמר בן פרחן ש"כשהסכם שלום ייחתם בין הפלסטינים וישראל, אני מאמין שנושא המעורבות הישראלית באזור יהיה על השולחן".

כאמור, דרעי חתם לראשונה על צו המאפשר היתר יציאה של ישראלים לסעודיה. ההחלטה של דרעי הגיעה לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון, משרד החוץ, המטה לביטחון לאומי ועם גורמים רלוונטים נוספים. כניסתם של מחזיקי דרכון ישראלי למדינה המוסלמית תתאפשר בשני מקרים - לצורכי פולחן דתי בתקופת החאג' וקיום מצוות העומרה, ולצורכי השתתפות בפגישות עסקיות או לשם חיפוש השקעות לתקופה של עד תשעה ימים. זאת, בתנאי שמבקש ההיתר הסדיר את כניסתו לסעודיה ומחזיק בהזמנה מגורם רשמי.