צילומי לוויין מראים: רוסיה ממשיכה לבנות את כוחה הצבאי בגבול אוקראינה

צילומי לוויין חדשים שצולמו על ידי חברה אמריקנית פרטית חושפים כי הקרמלין ממשיך לשלוח ציוד צבאי לחצי האי קרים - זאת ברקע החשש לפלישה צבאית רוסית כבר בחודש הבא. במקביל, רוסיה לוחצת על ארה"ב לקיים שיחות סביב דרישותיה הביטחוניות

כוחות צבא רוסיים בגבול אוקראינה
כוחות צבא רוסיים בגבול אוקראינה | צילום: MAXAE / REUTERS

צילומי לווין חדשים שפורסמו על ידי חברת צילומי הלוויין הפרטית "MAXAR" המבוססת בארה"ב, חושפות כי רוסיה ממשיכה לבנות את כוחה הצבאי בגבול עם אוקראינה, כאשר בבסיס חצי האי קרים, אותו כידוע סיפחה רוסיה באלימות ובניגוד לחוק הבינלאומי ב-2014, נצפו מאות כלי רכב משוריינים וטנקים. לצורך השוואה, בתמונות שצילמה החברה באוקטובר האחרון - הבסיס בחצי האי קרים היה חצי ריק. בד בבד, הקרמלין ממשיך ללחוץ על ארה"ב לקיים שיחות בנושא דרישותיה הביטחוניות מהמערב.

בהמשך לכך, בהודעה מטעם חברת MAXAR נכתב: "במהלך החודש האחרון, לוויין בעל רזולוציה גבוהה עקב אחר מספר משלוחים צבאיים של רוסיה לחצי האי קרים, וכמו כן עקב אחר מחנות אימונים באזורים שונים במערב רוסיה ובפריפריה שליד גבול אוקראינה". על פי חברת הלוויין, רוסיה הגבירה את פעילותה הצבאית בשלושה מוקדים בחצי האי קרים, וב-5 מוקדים במערב רוסיה.

כוחות צבא רוסיים בגבול אוקראינה
כוחות צבא רוסיים בגבול אוקראינה | צילום: MAXAE / REUTERS

כזכור, בשבוע שעבר וברקע המשך ההסלמה בגבול מזרח אירופה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח מסר תקיף לארה"ב לפיו "לרוסיה אין מקום לסגת מול ארצות הברית בעניין אוקראינה. נאלץ להגיב בקשיחות אלא אם המערב ינטוש את הקו האגרסיבי שלו".

בד בבד, רוסיה דחתה את האשמותיהם של ארה"ב ואוקראינה כי היא מתכננת פלישה צבאית לאוקריאנה כבר בחדוש הבא, באמצעות כ-100 אלף חיילים וציוד צבאי שהעבירה לגבול בחודשים האחרונים. כמו כן, רוסיה ממשיכה לדרוש ערבויות ביטחוניות מהמערב, בין היתר פיחות הנוכחות הצבאית של נאט"ו במזרח אירופה, על רקע תחושת "האיום" עקב הקשרים של קייב עם בני בריתה והאפשרות להצבת טילים בשטחה של אוקראינה.

כוחות צבא רוסיים בגבול אוקראינה
כוחות צבא רוסיים בגבול אוקראינה | צילום: MAXAE / REUTERS

בתדרוך עיתונאים שקיים לפני כשבועיים נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הוא התייחס להסלמה בגבול בין רוסיה לאוקראינה והבהיר לנשיא פוטין כי "היו השלכות כלכליות הרסניות אם ארצו תפלוש לקייב". במקביל באותו השבוע, פורסם דו"ח רשמי של משרד הביטחון האוקראיני לפיו מספר החיילים הרוסיים בגבול עם עמה עלה ל-120 אלף.