ארה"ב הסירה את הסנקציות שהטיל טראמפ על התובעת בביה"ד בהאג

שר החוץ אנתוני בלינקן הודיע כי ארצו תבטל את העיצומים שהוטלו ע"י הממשל הקודם, זאת בשל מאמציו לחקור פשעים שביצעו חיילים אמריקנים באפגניסטן, וכן פשעים שביצעה לכאורה ישראל בשטחים

טוני בלינקן
טוני בלינקן | צילום: רויטרס

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הודיע היום (שישי) כי ארה"ב הסירה את הסנקציות שהטיל הממשל הקודם בראשות דונלד טראמפ על התובעת בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, שהוטלו בשל מאמציו לחקור פשעי מלחמה שביצעו לכאורה חיילים אמריקנים באפגניסטן, וכן פשעים שביצעה לכאורה ישראל בשטחים.

כזכור, בנובמבר אשתקד הנשיא לשעבר טראמפ הודיע כי החליט להטיל סנקציות על בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג. בין היתר, החליט טראמפ על הטלת סנקציות כלכליות נגד בכירים בבית הדין, שמעורבים בחקירה נגד ארה"ב, וכן החליט כי יישללו מאנשי בית הדין בהאג ובני משפחותיהם ויזות לארצות הברית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תקרית בקפיטול: נהג ניסה לפרוץ מחסום – ונורה למוות; שוטר נהרג

טרגדיה בדרום: ילד בן 3 נהרג לאחר שנפגע מרכב בשדות נגב

נציגי המעצמות החתומות על הסכם הגרעין ייפגשו בשבוע הבא בווינה

פאטו בנסודה, התובעת הראשית בביה"ד הבינ"ל בהאג
פאטו בנסודה, התובעת הראשית בביה''ד הבינ''ל בהאג | צילום: רויטרס

בכיר ישראלי שהיה מעורה בסוגיה סיפר אז לחדשות 13 כי ארה"ב תיאמה עם ישראל את הסנקציות נגד בית הדין כבר במהלך ביקורו של שר החוץ מייק פומפאו בירושלים באותה שנה. הסנקציות, סיפר הבכיר, היוו את אחת הסיבות המרכזיות להגעת פומפאו לישראל.

בתוך כך, לפני כחודש הודיעה פאטו בנסודה, התובעת בבית הדין הפלילי בהאג, כי תפתח בחקירה רשמית נגד פשעי מלחמה של ישראל בשטחים הפלסטינים מאז ה-13 ביוני בשנת 2014, אז החל מבצע "שובו אחים" לאיתור שלושת הנערים החטופים.