הוריקן "אידליה" מכה בפלורידה: "חשש מנזקים קשים, התפנו מיד"

הסופה מוגדרת לפי שעה בדרגה 3 ורוחות עוצמתיות במהירות של כ-200 קמ"ש מנשבות באזור חופי טמפה ביי. מצב חירום הוכרז, תושבים הונחו להתפנות. יותר מ-160 אלף בני אדם נותקו מאספקת חשמל. המושל דה-סנטיס: "זו סופה רצינית, אל תסכנו את חייכם". הנשיא ביידן צפוי להתייחס למצב ולהכריז על סיוע בהמשך היום

זמן צפייה: 04:58

סופת ההוריקן "אידליה", שמוגדרת עתה סופה בדרגה 3, החלה להכות היום (רביעי) בחופי טמפה ביי, במדינת פלורידה שבארצות הברית. מצב חירום הוכרז במדינה. הסופה, שמביאה עמה רוחות במהירות של יותר מ-200 קמ"ש, צפויה לגרום לנזקים כבדים במפרץ פלורידה ולהביא לסגירת בתי ספר בחלקים שונים של המדינה. הרשויות הורו על פינוי של 28 מתוך 67 המחוזות של פלורידה, בעת בה מעל ל-160 אלף בני אדם נותקו מאספקת החשמל.

איוון רודריגז, כתב רשת CNN שמדווח מפלורידה, סיפר לחדשות 13 "נמצא בחניון לרכבים שנראה כמו נהר. שירותי ההצלה אף הגיעו עם סירות על מנת להתמודד עם ההצפות ולחפש אנשים שנזקקים לעזרה ולכודים". לדבריו, "החלק הגרוע ביותר של ההצפות עדיין לא הגיע".

אחד מהרחובות שהוצף במהלך ההוריקן בפלורידה
אחד מהרחובות שהוצף במהלך ההוריקן בפלורידה

מושל פלורידה רון דה-סנטיס, שהגדיר את הסופה "עסק רציני", דחק בתושבים להישמע לאזהרות גורמי החירום ולהימנע מיציאה לרחובות. "זו סופה עוצמתית. אם אתם בפנים, פשוט תישארו שם עד שהסופה תחלוף. אתם לא רוצים להתעסק עם הרוחות האלה. דברים הולכים לעוף לכל עבר. אנו מקווים שכולם יישארו בטוחים. אל תסכנו את חייכם ואל תעשו שום דבר מטופש", אמר בהצהרה לציבור.

הנשיא ג'ו ביידן צפוי להתייחס גם הוא להוריקן בהמשך היום, ולהכריז על סיוע מצד הממשלה הפדרלית. אנשיו של ביידן נמצאים בקשר קרוב עם הרשויות בפלורידה, והסוכנות הפדרלית לניהול מקרי חירום הונחתה להשקיע משאבים כדי להתמודד באופן מידי עם השלכותיה של "אידליה". במקביל, דווח כי הנשיא ביידן שוחח מוקדם יותר עם המושל דה-סנטיס.

הוריקן ''אידליה'' מכה בפלורידה
הוריקן ''אידליה'' מכה בפלורידה | צילום: רויטרס
תושבי פלורידה ממגנים את עצמם לקראת הגעת הוריקן ''אידיליה'' לחופי פלורידה
תושבי פלורידה ממגנים את עצמם לקראת הגעת הוריקן ''אידיליה'' לחופי פלורידה | צילום: רויטרס
רחובות חוף סט.פיט מוצפים במהלך ההוריקן
רחובות חוף סט.פיט מוצפים במהלך ההוריקן | צילום: רויטרס
ההוריקן אידליה בפלורידה
צילום: רויטרס

בתוך כך, אזהרת רוח קיצונית נדירה פורסמה בחלקים ממחוזות דיקסי וטיילור במדינה, כשטבעת הרוחות העזה ביותר של ההוריקן ממשיכה לעשות את דרכה לחוף. "התייחסו לרוחות הקיצוניות הממשמשות ובאות כמו אל סופת טורנדו, והיכנסו מיד למחסה", הזהירו הרשויות.

אתמול, 10 מחוזות בפלורידה הוציאו צו פינוי חובה לאזורי החוף, ויותר מ-5,000 אנשי המשמר הלאומי גויסו כדי לסייע במקרה של נזקי גוף ורכוש. ההוריקן התחיל בקובה - שם יותר מ-8 אלף בני אדם פונו מהחופים במערב המדינה - והוגדר תחילה כסופה טרופית.

גשמים ורוחות עזים בפלורידה
גשמים ורוחות עזים בפלורידה לקראת הגעת אידליה | צילום: רויטרס
היערכות להוריקן בפלורידה
היערכות להוריקן בפלורידה | צילום: רויטרס

לפני פחות משנה, בחודש אוקטובר האחרון, הכתה בפלורידה סופת ההוריקן "איאן". הסופה גבתה את חייהם של מעל ל-77 בני אדם והיא יצרה נזק עצום, ממנו פלורידה טרם התאוששה. "איאן" הביאה עמה רוחות עזות במהירות של יותר מ-200 קמ"ש והיא פגעה גם במדינת ורג'יניה, בטרם המשיכה לאוקיינוס האטלנטי.