אוליגרך נמצא תלוי בביתו בבריטניה - חשד כי היה ברשימת חיסול רוסית

מיכאיל ווטפורד, טייקון רוסי ממוצא אוקראיני שעשה את הונו מבתי זיקוק באוקראינה, נמצא מת במוסך אחת האחוזות היוקרתיות ביותר בממלכה המאוחדת. מקורביו טוענים כי מותו מעורר שאלות, שכן מוסקבה כבר נקשרה בעבר למותם של אלו שעזבו את המדינה. "היה לו הכל כדי לחיות"

האוליגרך מיכאיל ווטפורד

מיכאיל ווטפורד, אוליגרך רוסי ממוצא אוקראיני נמצא ביום שני כשהוא תלוי במוסך באחוזתו בסארי, שידועה כאחד הבתים היוקרתיים ביותר בבריטניה. ווטפורד בן ה-66, עשה את הונו מבתי זיקוק באוקראינה ולאחר מכן הקים חברת נדל"ן כשעבר לבריטניה.

המשטרה טוענת כי היא חוקרת את המוות ברצינות מרבית, על רקע החששות שהוא יכול היה להיות ברשימת חיסול רוסית, שכן מוסקבה כבר נקשרה בעבר למספר מקרי מוות של אזרחים שעזבו לבריטניה. עם זאת, אמש מסרה משטרת סארי כי "חקירת נסיבות המוות בעיצומה, אך אנחנו לא מאמינים שיש נסיבות חשודות בשלב זה".

האוליגרך מיכאיל ווטפורד ואשתו ג'יין
האוליגרך מיכאיל ווטפורד ואשתו ג'יין | צילום: מתוך פייסבוק

חבר משפחה אמר: "ייתכן שהמצב הנפשי שלו הושפע מהמצב באוקראינה, העיתוי של מותו והפלישה לאוקראינה בוודאי לא היה מקרי". מקורב אחר אמר: "מותו מעורר שאלות. אחרי כל שאר מקרי המוות החשודים של אזרחים רוסים ומקורבים בבריטניה, זה רק טבעי שיהיו ספקולציות לגבי מותו".

הוא התגורר באחוזה בבריטניה עם אשתו האסטונית ג'יין, שני ילדיהם ובנו מנישואיו הקודמים. מקורב נוסף סיפר כי "זה באמת מזעזע, למיכאיל היה הכל כדי לחיות. הייתה לו אישה יפהפייה, ילדים ובית חלומות. זה לא הגיוני בכלל".