האגרסיה הרוסית בשיאה: 6 אוניות מלחמה של הצי הרוסי בדרכן לים השחור

בצל המתיחות הגוברת בגבולות מזרח אוקראינה והמבוי הסתום בשיחות בין הקרמלין והמערב, רוסיה שלחה את כלי השייט מהמזרח התיכון לעבר היום השחור - שנתחם גם על ידי אוקראינה. משרד ההגנה הרוסי: "תנועה מתוכננת מראש של משאבינו הצבאיים"

זמן צפייה: 00:40

האגרסיה הרוסית בשיאה: 6 אוניות מלחמה השייכות לצי הרוסי עושות כעת (שלישי) את דרכן מהמזרח התיכון לים השחור - שנתחם בין היתר על ידי אוקראינה, כשברקע שיא המתיחות בגבולות המזרח אירופים והמבוי הסתום בניסיונות הדיפלומטיים למנוע מלחמה בין שתי המדינות.

סוכנות הידיעות "אינטרפקס" הרוסית דיווחה על תנועת אוניות הקרב, כשבמקביל משרד ההגנה הרוסי הוציא הודעה רשמית לפיה מדובר ב"תנועה מתוכננת מראש של משאבינו הצבאיים". כמו כן, לטענת הרוסים הזזת האוניות לים השחור נעשית במסגרת "תרגיל צבאי". לטענת המערב, מדובר במפגן כוחות נוסף של הרוסים אל מול המערב.

ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

בד בבד, במסגרת שיחות דיפלומטיה חוצות יבשות שנערכו אתמול בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לבין נשיא צרפת עמנואל מקרון בקרמלין שבמוסקבה, הזהיר הנשיא הרוסי כי אם אוקראינה תצטרף לנאט"ו, אירופה תיגרר לעימות צבאי. כמו כן, מקרון, שנפגש עם פוטין הצהיר כי "רוסיה תמנע מצעדים נוספים שעלולים להסלים את המצב באוקראינה", בתגובה הקרמלין הכחיש את דבריו של הנשיא הצרפתי.

כזכור, במהלך סוף השבוע האחרון נחת מטוס הרקולס של חיל האוויר האמריקני בשדה התעופה יאשיונקה הסמוך לז'שוב שבדרום פולין, לא רחוק מהגבול האוקראיני, עם החיילים הראשונים של צבא ארצות הברית שנשלחו בעקבות המתיחות באירופה והחלטתו של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. לפי נתוני משרד ההגנה הפולני, כ-1,700 חיילים אמריקנים מהדיוויזיה המוטסת ה-82 שבסיסה בפורט בראג, צפון קרוליינה, צפויים להגיע לפולין על מנת לחזק את האגף המזרחי של נאט"ו.

מטוס תובלה של חיל האוויר האמריקני בנמל התעופה יאשיונקה הסמוך לז'שוב, פולין
מטוס תובלה של חיל האוויר האמריקני בנמל התעופה יאשיונקה הסמוך לז'שוב, פולין | צילום: רויטרס

שמונה מטוסי תובלה שנחתו בסוף השבוע ביאשיונקה עם ציוד ולוגיסטיקה אמורים להכין את הקרקע לקראת הגעת החיילים האמריקנים, שיצטרפו ל-4,500 חיילים אמריקנים שכבר מוצבים כיום בפולין, הן במסגרת נאט"ו והן במסגרת הסכמים דו-צדדיים.