סמל האופוזיציה הרוסית מצא לעצמו קריירה חדשה בכלא כ"תופרת"

אלכסיי נבלני, שמרצה מאסר במושבת עונשין ברוסיה, הודיע בפוסט באינסטגרם כי רכש לעצמו מקצוע חדש בסדנאות התפירה. בנוסף, כתב: "הפכתי לסימפטי כלפי פמיניסטיות שדורשות להגדיר מקצועות בלשון נקבה"

אלכסיי נבלאני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, בבית המשפט
אלכסיי נבלאני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, בבית המשפט | צילום: רויטרס

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הרוסית שמוכר כמבקרו הבולט ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומרצה עונש מאסר במושבת עונשין ברוסיה - הודיע היום (שלישי) כי מצא לעצמו קריירה חדשה בכלא כ"תופרת".

בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו, סיפר נבלני כי הצטרף לסדנת תפירה שהפכה אותו ל"תופרת", תוך שהוא מתבדח כי החוויה שינתה את יחסו כלפי פמיניסטיות. הוא סיפר כי הנהלת מחנה הכליאה מאפשרת לאסירים לבחור בין מקצועות שונים, ביניהם בישול, אפייה ותפירה. בהמשך לכך, התלוצץ נבלני כי צריך להמציא את המילה "תופרת" גם בלשון זכר ברוסית, וכי הפך לסימפטי יותר כלפי אנשים שלגלג כלפיהם בעבר כי דרשו להגדיר שמות חדשים בלשון נקבה.

כזכור, בריאיון הראשון שהעניק מתאו בכלא בחודש אוגוסט האחרון, טען נבלני ל"התעללות פסיכולוגית ושטיפת מוח" בכלא הרוסי, ואף השווה אותו ל"מחנה עבודה בסין". בנוסף, טען נבלני כי מכריחים אותו לצפות בערוץ הטלוויזיה הממלכתי למשך 8 שעות ביום.

נלבני מרצה מאסר במושבת עונשין ברוסיה, כשבמקביל ועדת החקירות של רוסיה הודיעה לפני מספר חודשים כי נפתחה חקירה פלילית נגדו. בנוסף נפתחה חקירה פלילית נגד שמונה משותפיו הקרובים של נבלני ל"קרן למאבק בשחיתות" שהקים, בעוד שרובם כבר נמלטו משטח המדינה. הקרן שהקימו למאבק בשחיתות הרוסיה נאסרה לפעילות במדינה ואף הוגדרה כ"ארגון קיצוני". לפיכך, אם נבלני יימצא אשם בחקירה החדשה בהתאם לסעיף "ניהול ארגון קיצוני", הוא צפוי לקבל 10 שנים נוספות בכלא הרוסי.