רוסיה: נפתחה חקירה פלילית חדשה נגד מנהיג האופוזיציה נבלני

לפי תיק החקירה, נבלני מואשם בסעיף "ניהול ארגון קיצוני" על אדמת רוסיה, סעיף שאם יורשע בו - הוא צפוי לשבת עשור נוסף בכלא הרוסי. בתוך כך, רבים מחבריו לקרן למאבק בשחיתות נמלטו מהמדינה

אלכסיי נבלני, מנהיג מאופוזיציה הרוסית
אלכסיי נבלני | צילום: רויטרס

ועדת החקירות של רוסיה הודיעה היום (שלישי) כי נפתחה חקירה פלילית נגד מנהיג האופוזיצה הרוסית אלכסיי נבלני, שמרצה כעת עונש מאסר במושבת עונשין ברוסיה. כמו כן, הודיעה המשרד כי נפתחה חקירה פלילית נגד שמונה משותפיו הקרובים של נבלני ל"קרן למאבק בשחיתות" שהקים, בעוד שרובם כבר נמלטו משטח המדינה.

כזכור, הקרן שהקימו למאבק בשחיתות הרוסיה נאסרה לפעילות במדינה ואף הוגדרה כ"ארגון קיצוני". לפיכך, אם נבלני יימצא אשם בחקירה החדשה בהתאם לסעיף "ניהול ארגון קיצוני", הוא צפוי לקבל 10 שנים נוספות בכלא הרוסי.

מעצר של משתתפים בהפגנת תמיכה במנהיג האופוזיציה ברוסיה
מעצר של משתתפים בהפגנת תמיכה במנהיג האופוזיציה ברוסיה | צילום: רויטרס

כזכור, בריאיון ראשון שהעניק מבקרו החריף ביותר של נשיא רוסיה מתאו בכלא בחודש אוגוסט האחרון, טען ל"התעללות פסיכולוגית ושטיפת מוח" בכלא הרוסי, ואף השווה אותו ל"מחנה עבודה בסין". בנוסף, טען נבלני כי מכריחים אותו לצפות בערוץ הטלוויזיה הממלכתי למשך 8 שעות ביום.

בין היתר, התייחס נבלני באותו ריאיון לעתיד שלטונו של פוטין ברוסיה, והביע אופטימיות לגבי סיומו: "במוקדם או במאוחר, הטעות הזו תתוקן, ורוסיה תחזור למסלול ההתפתחות הדמוקרטי והאירופי, פשוט כי זה מה שהאנשים רוצים".