משחקי מלחמה: רוסיה החלה בתרגיל צבאי ענק בבלארוס; הבית הלבן: "הסלמה"

בשיא המתיחות מול אוקראינה, כ-30 אלף חיילים רוסים הגיעו לבלארוס לצורך תרגיל צבאי ענק שיימשך 10 ימים, במסגרתו העביר הקרמלין שני גדודים של סוללות נ"מ ומטוסי קרב רבים למדינה השכנה. לפי צילומי לווין: מרבית הציוד הצבאי הרוסי נמצא בסמוך לגבול האוקראיני

זמן צפייה: 00:23

בשיא המתיחות מול אוקראינה: רוסיה החלה היום (חמישי) בתרגיל צבאי ענק בבלארוס שיימשך 10 ימים, במסגרתו רוסיה העבירה שני גדודים של מערכת הנ"מ המתקדמת שלה S-400 ומטוסי קרב רבים. במקביל, בארה"ב גינו את המהלך וכינו את התרגיל כ"הסלמה".

בתוך כך, ולרי גרסימוב, ראש המטה הכללי הרוסי, נחת בבלארוס כדי לצפות במהלכים הצבאיים. במקביל, תמונות לווין חשפו כי רוסיה העבירה את מרבית הציוד הצבאי שלה סמוך לגבול של בלארוס עם אוקראינה. למרות שהנשיא ולדימיר פוטין הבטיח לנשיא הצרפתי עמנואל מקרון כי החיילים הרוסים יעזבו את שטח בלארוס בסיומו של התרגיל, במערב טוענים כי עצם קיומו של התרגיל מראה כי הדיקטטור אלכסנדר לוקשנקו הוא בן ברית חזק לפוטין ושותף מלא להשקפותיו בנוגע לאוקראינה.

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו
נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר השבוע דיווחה סוכנות הידיעות "אינטרפקס" הרוסית כי 6 אוניות מלחמה השייכות לצי הרוסי עושות את דרכן מהמזרח התיכון לים השחור - שנתחם בין היתר על ידי אוקראינה, כשברקע שיא המתיחות בגבולות המזרח אירופים והמבוי הסתום בניסיונות הדיפלומטיים למנוע מלחמה בין שתי המדינות.

במקביל, משרד ההגנה הרוסי הוציא הודעה רשמית לפיה מדובר ב"תנועה מתוכננת מראש של משאבינו הצבאיים". כמו כן, לטענת הרוסים הזזת האוניות לים השחור נעשית במסגרת "תרגיל צבאי". לטענת המערב, מדובר במפגן כוחות נוסף של הרוסים אל מול המערב.

כמו כן, לפני כשבוע נחת מטוס הרקולס של חיל האוויר האמריקני בשדה התעופה יאשיונקה הסמוך לז'שוב שבדרום פולין, לא רחוק מהגבול האוקראיני, עם החיילים הראשונים של צבא ארצות הברית שנשלחו בעקבות המתיחות באירופה והחלטתו של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. לפי נתוני משרד ההגנה הפולני, כ-1,700 חיילים אמריקנים מהדיוויזיה המוטסת ה-82 שבסיסה בפורט בראג, צפון קרוליינה, צפויים להגיע לפולין על מנת לחזק את האגף המזרחי של נאט"ו.