סולחה בירדן: הנסיך חמזה הוכרח לחתום על מסמך נאמנות למלך

המלך עבדאללה שלח את דודו לתווך בינו לבין אחיו למחצה שהואשם בחתירה תחתיו. במקביל, פורסמה הקלטת שיחה בין חמזה לרמטכ"ל הירדני: "אתה בא לבית שלי ואומר לי מה לעשות ועם מי להיפגש?"

זמן צפייה: 02:22

הסאגה בבית במלוכה הירדני בפרשת ניסיון ההפיכה ממשיכה להסעיר את הממלכה ואמש (שני) נרשמה תפנית בעלילה בסולחה שאמורה להרגיע את הרוחות. מלך ירדן, עבדאללה השני, שלח אתמול את דודו, הנסיך חסן, לתווך בינו לבין אחיו למחצה, הנסיך חמזה, שהואשם בחתירה תחת המלך.

במהלך הפגישה, חתם הנסיך חמזה על מסמך שבו הוא מכריז על נאמנותו למלך עבדאללה וליורש העצר המיועד, הנסיך חוסיין. בטלוויזיה הירדנית דווח כי "הנסיך חמזה הדגיש כי הוא דבק בדרכה של השושלת ההאשמית ובמהלך אשר אותו הסמיך הוד מלכותו את הנסיך אל-חסן לבצע".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מחבק מאחור ומנשק בעורף": המפקד הבכיר שהטריד עשרות חיילות

רגע לפני הקיץ: הטרנדים החדשים של עולם הגלידות

בנט בשיחות סגורות: "כשנתניהו ייכשל – אקים ממשלה עם לפיד"

יורש העצר לשעבר, הנסיך הירדני חמזה
יורש העצר לשעבר, הנסיך הירדני חמזה

השאלה הגדולה היא האם המלך עבדאללה הציע לחמזה הצעה שהוא לא יכול היה לסרב לה. זמן קצר לפני שחתם על מסמך הנאמנות, פרסם הנסיך חמזה הקלטה שבה נשמע רמטכ"ל צבא ירדן מורה לו להישאר במעצר בית
ומאיים עליו.

"אני מעביר לנסיך את המסר הזה שלפיו עליך להתחייב 'שלא ללכת לאירועים האלה, לא להיות מעורב בהם ולהיות מחויב רק לפגישות משפחתיות של השושלת ההאשמית", אמר הרמטכ"ל בהקלטה. בתגובה ענה לו חמזה "אתה בא לבית שלי ואומר לי מה לעשות ועם מי להיפגש למען המולדת שלי? אתה בא לאיים עליי?", והרמטכ"ל השיב "לא, איני מאיים עליך". עד מהרה עברו הנסיך והרמטכ"ל לטונים גבוהים וחמזה ההמום הטיח האשמות ברמטכ"ל.

עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדן | צילום: getty

חמזה: האם המדינה מנוהלת בצורה גרועה בגללי?
הרמטכ"ל: לא, אדוני...

חמזה: האם הניהול הכושל הוא בגללי?
הרמטכ"ל: הוד רוממותך, הנסיך.

חמזה: אדוני, סלח לי. האם אני אחראי לבלגן שמתרחש?
הרמטכ"ל: הוד רוממתך, הנסיך, ברשותך.

חמזה: אתה בא אליי הביתה ואומר לי שאתה וראשי המנגנונים מאיימים עליי? אדוני, כנס לרכב! צא מכאן!

מה שמוסיף למסתורין הוא העובדה ששלטונות ירדן הורו היום על איסור פרסום חקירת הפרשה בכל כלי התקשורת וברשתות החברתיות בממלכה. למרות הסולחה והכרזת הנאמנות של הנסיך חמזה, 20 העצורים האחרים בפרשה,
עדיין נחקרים בחשד שחתרו תחת השלטון ובירדן מעריכים כי הטלנובלה הזאת במשפחת המלוכה עוד רחוקה מסיום.