רוחאני: הממשל האמריקני הבא יצטרך לפצות על הטעויות של טראמפ

נשיא איראן התייחס לזכייתו של ג'ו ביידן במרוץ לבית הלבן ולתבוסת טראמפ שפעל רבות נגד משטרו: "הגיע הזמן שארה"ב תשוב להסכמים הבין-לאומיים, אנו תמיד מעדיפים אינטראקציה חיובית עם העולם"

זמן צפייה: 01:39

נשיא איראן, חסן רוחאני, התייחס היום (ראשון) לניצחונו של ג'ו ביידן במרוץ לנשיאות ארצות הברית ואמר כי "הממשל האמריקני הבא יצטרך לפצות על הטעויות של טראמפ ולשוב להסכמים הבין-לאומיים. טהראן תמיד מעדיפה אינטראקציה חיובית עם העולם".

בד בבד, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך את ביידן על ניצחונו ואמר כי "אני מצפה לעבוד הנשיא הנבחר וממשלו כדי לחזק את הקשרים בין הפלסטינים לארה"ב וכדי להשיג חופש, עצמאות, שוויון וכבוד לעם הפלסטיני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ריקודים ברחובות וזיקוקים: בארה"ב חוגגים את ניצחון ביידן

ניסיון פיגוע סמוך לחברון: מחבל ניסה לדקור חיילים – ונורה

האישה שניפצה את תקרת הזכוכית: סיפורה של קמלה האריס

נשיא איראן, חסן רוחאני, בפורום הכלכלי בדאבוס
נשיא איראן, חסן רוחאני, בפורום הכלכלי בדאבוס | צילום: רויטרס

אמש, עת נודע כי ביידן יהיה הנשיא ה-46 של ארצות הברית, החלו לזרום תגובות מכל העולם שבירכו את הנשיא הנכנס ואיחלו לו בהצלחה בתפקיד. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לביידן ולהאריס. שתי המדינות שלנו הן ידידות קרובות ובעלות ברית. אנו חולקים יחסים מיוחדים על הבמה העולמית. אני מחכה בקוצר רוח לעבוד יחד אתכם".

"ברכות לביידן והאריס", הוסיף ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. "ארה"ב היא בעלת הברית החשובה ביותר שלנו. אני מצפה לעבודה המשותפת אתכם בקביעת סדר העדיפות העולמי מהתמודדות עם מצב האקלים ועד מסחר וביטחון".

גם מנהיגים אחרים באירופה בירכו את ביידן והאריס, בהם נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ז, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וראש ממשלת בלגיה אלכנסדר דה קרו.