לאחר שהופיע בלבוש הדומה למדים נאציים: רוג'ר ווטרס ייחקר בברלין

חקירה פלילית נפתחה נגד המוזיקאי הבריטי בן ה-79, הידוע בתמיכתו ב-BDS, לאחר שהופיע בתלבושת המזכירה את מדי הצבא הנאצי תוך שהוא אוחז ברובה דמה ומדמה ירי לעבר הקהל. "חשד להסתה"

זמן צפייה: 01:20

המשטרה הגרמנית פתחה היום (שישי) בחקירה פלילית בחשד להסתה נגד המוזיקאי הבריטי רוג'ר ווטרס, ממייסדי להקת "פינק פלויד", לאחר שהופיע בשבוע שעבר בברלין כשהוא לבוש בחליפה הדומה למדים נאציים, תוך שהוא אוחז ברובה דמה ומדמה ירי לעבר הקהל.

ווטרס לבש את המדים במהלך הופעה שהוקדשה לאלבום הקונספט "החומה", שהוציאה להקת פינק פלויד בשנת 1979, אלבום שווטרס כתב את כל שיריו וגיבורו הוזה שהוא דיקטטור פשיסטי. דוברת משטרת ברלין אישרה היום ל-CNN כי ווטרס נחקר בגין חשד להסתה במהלך שתי ההופעות שקיים בעיר בשבוע שעבר, ב-17 וב-18 במאי.

"קיבלנו מידע מהציבור, כולל תמונות וסרטונים שעל פי המראה החיצוני מתאימים למימוש עבירת ההסתה לשנאה", אמרה דוברת משטרת ברלין. בהצהרה רשמית של משטרת ברלין נמסר: "מחלקת ביטחון המדינה במשרד המשטרה הפלילית של ברלין פתחה הליך חקירה פלילית בנוגע לחשד להסתה של האנשים. ההקשר של הלבוש הנלבש נחשב כמסוגל לאשר, להאדיר או להצדיק את השלטון האלים של המשטר הנאצי, באופן שפוגע בכבודם של הקורבנות ובכך משבש את שלום הציבור".

רוג'ר ווטרס בהופעה בלוס אנג'לס, 2022
רוג'ר ווטרס בהופעה בלוס אנג'לס, 2022 | צילום: רויטרס

ווטרס בן ה-79 היה לדמות הדומיננטית ביותר ב"פינק פלויד", אחת הלהקות המצליחות בכל הזמנים, עד לעזיבתו את ההרכב בשנת 1985. מאז תחילת העשור הקודם הוא ידוע כתומך בתנועת ה-BDS הפועלת לחרם נגד ישראל, ופעמים רבות הוא קרא לאמנים המתכננים להופיע בישראל לחזור בהם ולהחרים את ישראל. פעמים רבות נטען שאמירותיו נושאות ניחוח אנטישמי, אך הוא הכחיש כי הוא אוחז בדעות אנטישמיות.