18 גופות שרופות נמצאו ביער: יוון שוב עולה בלהבות

דיווחים ראשוניים מצביעים על כך שההרוגים היו ככל הנראה מהגרים בלתי חוקיים, והיעדרותם לא דווחה למשטרה. השריפות פרצו ביום שני באזור העיר אלכסנדרופוליס שבצפון יוון, ומאז התפשטו במהירות. בנוסף, שריפות משותללות גם באזורים אחרים ביוון - שלפי שירות האקלים של האיחוד האירופי, מצויה במצב מסוכן וקיצוני בסיכון קיצוני לשריפות

שריפות ביוון | צילום: רויטרס

18 גופות נמצאו היום (שלישי) ביער מחוץ לכפר היווני אוונטס, וזאת לאחר שפרצו שריפות ענק באזור אברוס שבצפון המדינה, שקרוב לגבול הטורקי. המתים, שנמצאו בסמוך לצריף מפויח, הם ככל הנראה מהגרים מסוריה או אסיה.

בהתחשב בכך שהקורבנות לא דווחו כ"נעדרים" במשטרה, נבדקת האפשרות כי הם נכנסו ליוון באופן בלתי חוקי. אזור אברוס שבצפון המדינה הפך לאחד הנתיבים הפופולריים ביותר עבור מהגרים סורים ואסייתים, בשל קרבתו לגבול הטורקי. המהגרים חוצים את נהר אברוס בטורקיה ובכך נכנסים ליוון, ומשם ממשיכים למדינות אחרות האיחוד האירופי.

מתנדבים מנסים להשתלט על השריפה, ליד אתונה | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 08 22 At 1
אזרחים המומים מגל השריפות הקטלני האחרון ביוון | צילום: רויטרס

השריפות פרצו באזור העיר אלכסנדרופוליס שבצפון יוון ביום שני שעבר, ומאז התפשטו במהירות. פינוי כללי הוחל על בית החולים העירוני, ותינוקות שזה עתה נולדו וכן אנשים שמאושפזים בטיפול נמרץ הועברו בין-לילה למעבורת שעגנה בנמל. בנוסף, שריפות משותללות גם באזורים אחרים ביוון - מספר כפרים באי אוויה ובאזור בויוטיה שבמרכז במדינה פונו, וכן דווח על שריפה שפרצה על יד מנזר בצפון-מערב אתונה, שלכדה עשרות נזירות בתוך ביתן.

Whatsapp Image 2023 08 22 At 1
מתנדבים מנסים להשתלט על השריפה, ליד אתונה | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 08 22 At 1
מתנדבים מנסים להשתלט על השריפה, ליד אתונה | צילום: רויטרס

לפי שירות ניטור האקלים של האיחוד האירופי, יוון היא אחת ממספר מדינות אירופיות המצויות בסיכון קיצוני לשריפות. נזכיר כי בחודש שעבר, שריפות הענק פרצו באי היווני רודוס - מה שהוביל את הרשויות לקיים במשך מספר ימים את מבצע הפינוי הגדול ביותר בתולדות המדינה. יותר מ-20 אלף בני אדם פונו מבתים ומאתרי נופש באי הנופש היווני.