איחוד מרגש על אדמת אוקראינה: אימה של הרופאה הישראלית חולצה מאזור הקרב

ד"ר אנה לוין היא רופאת ילדים שהגיעה לאוקראינה עם משלחת בית החולים הישראלי "כוכב מאיר". את אימה נטליה היא לא ראתה כבר שנה, וכשלא שמעה ממנה במשך שלושה ימים התגייסו במשרד החוץ לחלץ אותה מאזור הקרבות בעיר מגוריה מליוטופול

זמן צפייה: 00:50

בבית החולים הישראלי "כוכב מאיר" שהוקם במערב אוקראינה התקיים היום (שלישי) איחוד מרגש בין רופאת ילדים מקופת החולים מאוחדת, ד"ר אנה לוין, לבין אימה נטליה שחולצה מהעיר מליוטופול שבדרום מזרח המדינה, שם התנהלו קרבות מאז תחילת הלחימה. הן התאחדו כשברקע מחיאות כפיים של חברי המשלחת שהתרגשו מהמעמד.

השתיים לא נפגשו כבר שנה וכעת התבשרו כי האם תחזור לארץ בסוף השבוע הקרוב יחד עם חלק מהמשלחת הישראלית. ד"ר לוין סיפרה: "כשקיבלתי את האפשרות להצטרף למשלחת ידעתי שזה המינימום שאני יכולה לעשות".

Whatsapp Image 2022 04 12 At 6
ד''ר אנה לוין ואימה נטליה | צילום: ענת גלס

נטליה, אימה של אנה, הוסיפה כי "כשסיפרתי לסביבה על בית החולים, הרגשתי נציגה שלכם. אני רוצה להגיד תודה ענקית למדינת ישראל ולעם ישראל על הסיוע". המפגש וחילוץ האם התרחשו בעקבות דאגתה של ד"ר לוין על כך שלא הצליחה ליצור קשר עם אמה במשך שלושה ימים. המבצע התנהל בהובלת גורמים שונים בישראל ובחו"ל ובסיוע משרד החוץ.

מנהל בית החולים "כוכב מאיר" דני מושיוב: "בית החולים מממש הלכה למעשה את הציווי לאנשי הצוות הרפואי להושיט יד עוזרת לכל אדם באשר הוא אדם. כאשר נחשפנו למקרה האנושי של ד"ר לוין ואמה, מייד נרתמנו לאתגר והפכנו את הבלתי אפשרי לאפשרי".