בסכנת סגירה? ראשת העיר אמסטרדם נגד החלונות האדומים

האישה הראשונה בתפקיד שוקלת לסגור את הרובע או להעבירו ממרכז העיר, בניסיון להיאבק, בין היתר, בצילום העוסקות בזנות בניגוד לרצונן. מבקריה טוענים: "כל עובדות ועובדי המין ירדו למחתרת"

זמן צפייה: 02:02

אחד מסמליה המוכרים והשנויים במחלוקת של אמסטרדם – רובע הזנות "החלונות האדומים", נמצא בסכנת סגירה בעקבות תוכניתה של ראשת העיר פמקה הלסמה. הלסמה, האישה הראשונה שמכהנת כראשת עיריית הבירה ההולנדית, שוקלת לסגור את רובע החלונות האדומים, או לכל הפחות לשנות את האופן שבו הוא פועל ולהעבירו ממרכז העיר.

הלסמה לא מתנגדת לקיומה של הזנות הממוסדת בהולנד. הבעיה, לטענתה, היא תופעת הסחר בנשים וכן תיירות המין המתקיימת במדינה, הכוללת בין היתר את צילום הנשים הממתינות ללקוחות בחלונות האדומים בניגוד לרצונן. "אפשר לדמיין לדוגמה שלאנשים תהיה אפליקציה שבה אפשר יהיה לחפש את הנשים בטלפון", אמרה הלסמה. "זה אומר שעוברי אורח ברחוב לא יוכלו לצחוק עליהן יותר".

עוד בחדשות 13:

ארה"ב: רעידת אדמה בעוצמה 6.4 דרגות הורגשה בקליפורניה

בגלל התנהגות המבקרים: ייאסרו סיורים מודרכים בחלונות האדומים

הטביעה באילת: "אחד הצעירים זעק לעזרה – הקברניט לא פעל כנדרש"

רובע החלונות האדומים באמסטרדם
רובע החלונות האדומים באמסטרדם | צילום: רויטרס

בעבר עלו הצעות שונות למיגור הזנות בחלונות האדומים, שנתקלו בהתנגדויות עזות מצד עובדות ועובדי המין בעיר, ומבעלי עסקים שהרובע מספק להם פרנסה. גם היוזמה הנוכחית זוכה להתנגדות מצד מי שלא חושב שהלסמה תצליח לשפר את מצבן של עובדות המין בעיר. "כל עובדות ועובדי המין ירדו למחתרת", טענה פוקסי איינג'ל, עובדת מין ודוברת ארגון המייצג נשים בזנות. "ואז יידרש הרבה יותר כוח אדם כדי לפקח על התעשייה ולבדוק אותה".