ארה"ב סוערת: בן 84 ירה בנער שחור שצלצל בפעמון דלתו בטעות

ראלף יארל, בן 16 מקנזס סיטי שבמיזורי, צלצל בטעות בפעמון דלת ביתו של אנדרו לסטר. בתגובה, האחרון ירה בו שלושה כדורים וקרא לעברו: "אל תחזור". יארל שרד, אך הוא שרוי במצב נפשי קשה. היורה הסגיר את עצמו למשטרה - ושוחרר בערבות. ראש העיר לשעבר: "הקלות הבלתי נסבלת שבה אנשים יורים אחד בשני מבהילה". ביידן הזמין את הנער לבית הלבן

זמן צפייה: 02:31

היד קלה על ההדק בקנזס סיטי, מיזורי: אנדרו לסטר, בן 84, ירה בראלף יארל, נער אפרו-אמריקני בן 16, לאחר שהאחרון צלצל בטעות בפעמון ביתו. המקרה עורר זעם ברחבי ארצות הברית ואתמול (שלישי) הסגיר עצמו לסטר לרשויות ושוחרר בערבות. הנשיא ג'ו ביידן שוחח עם הנער, ואף הזמין אותו לבקר בבית הלבן - לשם יגיע הוא כשיתאושש.

משפחתו של יארל מספרת כי הוא נורה בעת שהלך לאסוף את אחיו הצעירים מבית הסמוך לזה של הקשיש. כשצלצל בבפעמון של הבית הלא נכון, לסטר יצא למפתן ביתו וירה שני קליעים בראשו של הנער. כשנפל ארצה, לסטר ירה בו כדור נוסף בזרוע. למרבה המזל, הנער לא מת מהתקיפה. "במקום שיקבל בזרועות פתוחות את שני האחים הקטנים שלו, הוא קיבל שני כדורים שפילחו את גופו", סיפרה אמו ל-CBS.

לאחר שנורה ובזמן שברח קרא לסטר ליארל: "אל תבוא לכאן". הנער סיפר כי לאחר מכן הוא ביקש עזרה משכנים ברחוב - ורק בבית השלישי שאליו הגיע יצר קשר הדייר עם המשטרה. לסטר, כאמור, נעצר לזמן קצר - אך שוחרר בערבות שהחקירה נמשכת.

בעדותו טען הקשיש כי כששמע את פעמון הדלת הוא היה בדרכו לישון. עוד סיפר, כי הוא ראה את יארל מושך בידית הדלת בחוזקה - טענה שהוכחשה על-ידי הנער. לסטר אמר שהוא חשב כי יארל ניסה לפרוץ לבית - וירה בו מתוך הגנה עצמית.

ראלף יארל. נורה שלוש פעמים | צילום: רויטרס

התובע של מחוז קליי שבקנזס סיטי, זכריה תומפסון, אמר כי "קיים מרכיב גזעני בתיק". מנגד, אמר הקשיש כי הירי היה "הדבר האחרון שהוא רצה לעשות", אך חשש לחייו.

בינתיים, הנער הפצוע מחלים בבית החולים. הוא לא נפצע באורח קשה והוא מצליח לתקשר. עם זאת, אמו אמרה כי מצבו הנפשי קשה במיוחד בשל הטראומה שחווה: "הוא משחזר את מה שקרה לו שוב ושוב, יושב על מיטת בית החולים ובוכה ללא הפסקה. זה לא עוצר גם את הדמעות שלי, כי אין שום דבר שאני יכולה להגיד לו שישפר את המצב". היא תיארה את בנה כ"ילד פנטסטי" ואמרה כי הוא עתיד לסיים את הלימודים בתיכון השנה, ומקווה להתקבל לתואר ראשון בהנדסה כימית.

הפגנה למען יארל ונגד אלימות המופנית כלפי שחורים | צילום: רויטרס

מאות חברים לספסל הלימודים של יארל הפגינו אתמול ברחבת בית הספר. על שלט אחד נכתב: "צועדים בשביל ראלף", בעוד שאחר דרש "צדק לראלף יארל". עמנואל קליבר, לשעבר ראש העיר האפרו-אמריקני הראשון של קנזס סיטי, אמר: "הקלות הבלתי נסבלת שבה אנשים יורים אחד בשני מבהילה".