המלכה אליזבת לאחר שהחלימה מקורונה: "זה היה מתיש"

בביקור וירטואלי בבי"ח מלכותי בלונדון, לרגל פתיחה חגיגית של מחלקת קורונה חדשה על שמה, הודתה המלכה בת ה-95 כי המאבק בנגיף הוא לא פשוט, והוסיפה כי קשה שלא לראות את בני המשפחה. "זה מעייף"

זמן צפייה: 00:46

המלכה הבריטית אליזבת השנייה, שצפויה לחגוג בחודש הבא את יום הולדתה ה-96, השתתפה במהלך השבוע האחרון בביקור וירטואלי בבית החולים המלכותי בלונדון, לרגל הפתיחה הרשמית של מחלקה חדשה לטיפול בקורונה, שהוקמה תוך חמישה שבועות בלבד - ונקראה על שמה. אמש (ראשון) פורסם בבריטניה כי במהלך ביקורה הווירטואלי דיברה המלכה דיברה לראשונה על ההתמודדות עם מחלת הקורונה, והודתה כי המאבק בנגיף איננו פשוט.

בזמן שהמלכה עוד חלתה, במהלך חודש פברואר האחרון, נמסר מטעם ארמון בקינגהאם כי היא "פיתחה סימפטומים מתונים הדומים להתקררות" אחרי שאובחנה כחיובית לנגיף. לדבריהם היא הייתה מסוגלת להמשיך במטלות היום-יום הקטנות.

בשיחת הווידיאו במהלך ביקורה, דיברה המלכה עם אסיף חוסיין, אדם שחלה בקורונה בצורה קשה בדצמבר האחרון. המלכה הקשיבה לסיפוריו על האופן שבו הוא חווה את המחלה, ועל העובדה שנדרש לעבור הנשמה בשל מחסור בחמצן שממנו סבל. "אני זוכר שהערתי את אשתי ואמרתי לה שאני מרגיש שאין חמצן בחדר", סיפר, "אני זוכר שהוצאתי את הראש מהחלון ורק ניסיתי לנשום, להשיג את החמצן הנוסף הזה".

המלכה אליזבת אמרה בתגובה: "אני שמחה שמצבך השתפר. הקורונה אכן מותירה אנשים עייפים ומותשים, לא כך? המגיפה הנוראית הזו. זו הייתה חוויה מאוד מפחידה לחלות בקורונה בצורה קשה, לא?".. חוסיין סיפר על הקושי בהיפרדות ממשפחתו במהלך שהותו בבית החולים, והיא בתגובה הזדהתה והוסיפה מילות סיכום משל עצמה: "כמובן שהיה קשה מאוד לא לראות את קרובי משפחתך, נכון? שמחתי מאוד לשמוע ממך ולדעת שמצבך השתפר כך". הביקור הסתיים עם חשיפת לוח ההקדשה למלכה הבריטית במחלקת בית החולים.