סין מודה: כ-60 אלף מתו מקורונה בחודש האחרון

הרשויות במדינה הודיעו על עלייה חדה בכמות מקרי המוות הקשורים בנגיף הקורונה, לאחר שהסירו את מדיניות "אפס קורונה". עם זאת, כמות המאושפזים בבתי החולים בעקבות הידבקות נמצאת בירידה

בית חולים בסין עם מטופלים חולי קורונה
בית חולים בסין עם מטופלים חולי קורונה | צילום: רויטרס

הקורונה ממשיכה להכות בסין: לאחר שסין הסירה את מגבלות הקורונה המחמירות שלה בתחילת דצמבר, הרשויות במדינה מדווחות היום (שבת) על כ-60 אלף מקרי מוות הקשורים לנגיף שהתרחשו במהלך החודש האחרון. ההודעה באה בעקבות תלונות במדינה על כך שהממשל לא מפרסם פרטים רשמיים על תחלואה ומוות בעקבות המגפה.

סין ביטלה כאמור את מדיניות ה"אפס קורונה" שלה ב-7 בדצמבר, מה שהביא לעלייה חדה בכמות הנדבקים בנגיף, מאחר וסין התמקדה בדרכים להגן על האוכלוסייה, ולא בחיסון האזרחים. הגיל הממוצע של המתים בחודש האחרון עקב הקורונה, הוא 80. כ-5,000 מתו כתוצאה מכשל נשימתי בעקבות הידבקות סנגיף, וכ-55 אלף נוספים בעקבות הנגיף ומחלות רקע נוספות.

התפרצות קורונה מחודשת בסין, בית חולים בשנגחאי
התפרצות קורונה מחודשת בסין, בית חולים בשנגחאי | צילום: רויטרס

למרות העלייה במספרים, בבתי החולים בסין מודיעים כי כמות המאושפזים בעקבות הנגיף נמצאת בירידה מתמדת, וכבר עברה את השיא. עם זאת, המספר שפורסם הוא של מקרי מוות שאירעו בבתי החולים, כך שייתכן שישנם נוספים שמתו בביתם.

וואן דקסיאנג, פקיד בוועדת הבריאות של שנגחאי, טען כי במדינה ימשיכו לנהל את האוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה, ולתגבר את אספקת התרופות והציוד הרפואי באזורים כפריים.

בתוך כך, בבריטניה הודיעו כי יבצעו בדיקות קורונה אקראיות בנוסעים המגיעים בטיסות ישירות מסין. בסוכנות הבריאות הבריטית טענו כי התכנית החדשה שלה תראה מגם מייצג של הנוסעים המגיעים מסין לאי הבריטי. בנמל התעופה הית'רו שבלונדון, יילקחו כל הדגימות החיוביות לצורכי מחקר.