לפחות 93 נספו בהוואי, בשריפה הקשה ביותר זה מאה שנה: "סרט אימה"

מניין ההרוגים ממשיך לעלות בעקבות גל השריפות המשתולל באי מאווי ובמקומות נוספים. העיר לאהאינה נהרסה כמעט לחלוטין, ומאות נמלטו מהמקום ונותרו ללא קורת גג. מושל הוואי טען כי מדובר באסון הטבע הגדול ביותר איתו התמודדה המדינה אי פעם, והוסיף: "אנחנו יכולים רק לחכות ולתמוך באלה שחיים"

זמן צפייה: 02:52

מניין הנספים בשריפות המשתוללות באי מאווי שבהוואי, ארצות הברית, עלה הבוקר (ראשון) ל-93, ובכך מדובר באירוע השריפה הקטלני ביותר בארה"ב ב-100 השנים האחרונות. מושל הוואי ג'וש גרין אמר: "זה יום בלתי אפשרי. ללא ספק אסון הטבע הגרוע ביותר שהוואי אי פעם התמודדה איתו". בנוסף כילתה השריפה כמעט לחלוטין את אזור המגורים בעיר לאהאינה.

"אנחנו יכולים רק לחכות ולתמוך באלה שחיים", אמר גרין, והוסיף: "ההתמקדות שלנו כעת היא באיחוד האנשים מחדש, ולהשיג להם דיור ולהעניק להם טיפול רפואי. רק לאחר מכן נתחיל לבנות מחדש". במתחם המגורים בלאהאינה כילתה מאות בתים, והבתים ששרדו סומנו באיקס כתום בוהק, במטרה לאותת שהם חיפשו אחרי בני אדם באותם המקומות.

נזקי השריפה בהוואי
נזקי השריפה בהוואי | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 08 12 At 1
העיר לאהאינה לאחר השריפות | צילום: רויטרס

ברחבי מאווי למעלה מאלף אנשים עדיין נחשבים לנעדרים, ולא ידוע מה עלה בגורלם. בעוד שרוב השירפות נמצאות בשליטה, עדיין נמשכים המאמצים להשתלטות על כל המוקדים ברחבי האי. ג'רמי גרינברג, פקיד בכיר בסוכנות הפדרלית לניהול מצב חירום, אמר כי "העדיפות מספר אחת היא בטיחות הניצולים", והוסיף שלמרות שמאות בני אדם נותרו מנותקי קשר, עדיין יכול להיות שחלק גדול מהם ניצל.

ביל ווילנד, המתגורר באי אואהו ובעל גלריית אומנות שנשריפה כליל בלאהאינה, נמלט מהמקום יחד עם רבים אחרים ברגע שהחלו השריפות. ווילנד התראיין ב"גרדיאן" הבריטי ותיאר את המצב באזור: "זה משהו שהיית רואה באזור דמדומים, סרט אימה או משהו כזה. לראות את כל המכוניות השרופות, זה היה הרסני. שום דבר לא נותר עומד".

Whatsapp Image 2023 08 12 At 1
העיר לאהאינה לאחר השריפות | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 08 12 At 1
העיר לאהאינה לאחר השריפות | צילום: רויטרס

הפעם האחרונה בה ארצות הברית התמודדה עם שריפה קשה ברמה הזאת הייתה בשנת 2018, אז נספו 85 בני אדם בצפון קליפורניה, בשריפה שכילתה את העיירה פרדייז. לפני כן, בשנת 1918, שריפה שפרצה בצפון מניסוטה כילתה אלפי בתים וגרמה למותם של מאות בני אדם.