"לא מהעולם הזה": אמא ובת זכו בהגרלה - ויטוסו ביחד לחלל

אנסטטיה מאיירס וקישה שהף יהפכו לאם ובת הראשונות בהיסטוריה שיטוסו יחד לחלל, כמו גם לראשונות מהאיים הקריביים לעשות זאת, אחרי שזכו בהגרלה של חברת התעופה "וירג'ין גלקטיק". "רוצה להראות שאנחנו יכולים לשבור את כל המחסומים שניצבים בפנינו"

אנסטטיה מאיירס (ימין) וקישה שחף (שמאל)
אנסטטיה מאיירס (ימין) וקישה שחף (שמאל) | צילום: וירג'ין גלקטיק

אנסטטיה מאיירס, סטודנטית בת 18, ואימה קישה שהף, יהפכו בהמשך השבוע לאמא ובת הראשונות בהיסטוריה שטסות ביחד לחלל, זאת לאחר שזכו בהגרלה של חברת "וירג'ין גלקטיק", כך דווח היום (שני) ברשת BBC. הן יהיו גם אזרחיות הקריביים הראשונות שיעשו את המסע. השתיים ימריאו מניו מקסיקו, ארצות הברית, ביום חמישי.

קישה הייתה בטיסה של חברת "וירג'ין אטלנטיק" מאנטיגואה שבקריביים ללונדון, אנגליה כדי לסדר את הויזה של בתה, כשלפתע צצה מולה הפרסומת. "מילאתי ​​את ההגרלה הזו וחודשים אחר כך פתאום קיבלתי הודעות שאמרו שאני בין 20 המובילים, ואז בין 5 המובילים, עד שעדכנו אותי שניצחתי", היא אמרה, "פתאום, מי נכנס לחצר שלי? ריצ'רד ברנסון, הבעלים של 'וירג'ין אטלנטיק'. כל הצוות פשוט נכנס לתוך הבית שלי ואמר: 'את המנצחת, את טסה לחלל'".

אנסטטיה, סטודנטית בשנה ב' לפילוסופיה ופיזיקה, אמרה שהחלטתה לעבור מהאיים הקריביים ללמוד באוניברסיטת אברדין בסקוטלנד, היא שהובילה להזדמנות לצאת לחלל. "לולא בחרתי באקראי באוניברסיטת אברדין ואלמלא היינו צריכים לעשות מעקף מסיבי כדי לקבל את הויזה שלי - הנסיעה לחלל לא הייתה קורית. אני מרגיש שהרבה דברים היו צריכים לקרות ברגעים מאוד ספציפיים כדי שנגיע לכאן". עוד היא אמרה כי ההגעה ללימודים בסקוטלנד הייתה אחת ההחלטות החשובות בחייה והיא "הובילה לדברים נפלאים שקורים".

סר ריצ'רד ברנסון (ארכיון) | צילום: חדשות 13

המשימה, ששמה "גלקטיק 02", היא טיסת החלל המסחרית השנייה שנערכה על ידי חברת "וירג'ין גלקטיק" האמריקאית, והראשונה שבה יקחו חלק לקוחות משלמים. המשימה הראשונה, "גלקטיק 01", יצאה לדרך בחודש יוני, והגיעה לגובה של 279,000 רגל (85 ק"מ). ההערכה היא שהמשימה השנייה תנסה את אותה הדרך. המחיר לנסיעה במטוס הרקטי הוא כ-450,000 דולר (כ-1,653,349.50 ש"ח).

אנסטטיה תהיה גם האדם השני הכי צעיר שיצא לחלל, והיא אמרה שהיא "מקווה שתוכל להשתמש בחוויה כדי לעורר השראה באחרים. הכוונה שלי היא פשוט להראות שזה לא משנה מאיפה באת, מי אתה - כל דבר - החלום שלך הוא החלום שלך ואתה יכול לגרום לזה לקרות, לא משנה מה אחרים אומרים". קיישה הוסיפה: "עבורי ועבור הבת שלי ביחד, זה יותר מהגשמת חלום. זו הילדה שלי, אני אוהבת אותה בכל ליבי, ולדעת ששתינו חולקות את אותה מטרה, אותו חלום - זה לא מהעולם הזה".

לצמד יצטרף הספורטאי האולימפי לשעבר, ג'ון גודווין הבריטי. הוא יהפוך לאדם השני הלוקה במחלת הפרקינסון שיצא לחלל, כמו גם הספורטאי האולימפי הראשון.