ארה"ב: פרו-פלסטיני הכה למוות יהודי בהפגנה בלוס אנג'לס

פול קסלר, בן 69, מת מפצעיו בבית החולים לאחר שהוכה בראשו באמצעות מגפון, במהלך הפגנה פרו-פלסטינית ומחאות נגדיות שנערכו סביב המלחמה בישראל. מותו של קסלר הוגדר כרצח על ידי רשויות אכיפת חוק, אך טרם נעצר חשוד במעשה

חרבות ברזל הפגנות פרו-פלסטיניות בניו יורק
הפגנות פרו-פלסטיניות בניו יורק | צילום: רויטרס

חשד לרצח אנטישמי בארצות הברית: פול קסלר, בן 69, מת הלילה (שלישי) לאחר שהוכה בראשו באמצעות מגפון בהפגנה פרו-פלסטינית בלוס אנג'לס, קליפורניה - כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס". קסלר מת מפגיעת ראש קשה, לאחר שהוכה על ידי מפגין פרו-פלסטיני בעימות שהתפתח ביניהם במהלך מחאות נגדיות באותו הרחוב - פרו-ישראליות ופרו-פלסטיניות. מותו נקבע כרצח על ידי רשויות אכיפת חוק. טרם נעצר חשוד במעשה.

המתקפה התרחשה לאחר שבארצות הברית התפרץ גל של מחאות על המלחמה בין ישראל לחמאס, כאשר גורמים רשמיים וארגוני זכויות אזרח בארה"ב הזהירו מפני התגברות האיומים על יהודים, מוסלמים וערבים-אמריקנים מאז פרוץ הקרבות ב-7 באוקטובר. הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס זיהתה את הקורבן כאדם יהודי וכינתה את התקרית כ"פשע האנטישמי הגדול הרביעי שבוצע בלוס אנג'לס השנה".

"במהלך הקטטה, קסלר נפל לאחור והיכה את ראשו בקרקע, ופונה לבית חולים באזור לקבלת טיפול רפואי מתקדם. ב-6 בנובמבר הוא נפטר מפצעיו", כך נכתב בהודעה של רשויות אכיפת החוק המקומיות. "לאלימות נגד עמנו אין מקום בחברה המתורבתת. אנו דורשים בטיחות. לא נסבול אלימות כלפי הקהילה שלנו. נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע זאת", אמרו בפדרציה היהודית.

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הגיב למקרה: "הרצח הנורא של פול קסלר, יהודי אמריקאי מלוס אנג׳לס הוא נורת אזהרה שחייבת להדהד בכל העולם". עוד הוסיף: "האידיאולוגיה הרצחנית של חמאס שהביאה לטבח הנורא ב7.10 היא לא בעיה רק של ישראל, ועל העולם החופשי כולו להתאחד נגדה ולהלחם בה".

כזכור, לפני כשבועיים אדם חמוש פרץ לבית של משפחה יהודית בשכונת סטודיו סיטי בלוס אנג'לס, ואיים "להרוג אותם בגלל שהם ישראלים". החשוד נעצר על ידי משטרת לוס אנג'לס, ונמצאה עליו סכין שאיתה איים על המשפחה. אפרת, אם המשפחה, סיפרה לחדשות 13: "הוא צעק לנו 'אתם יהודים, ישראל הורגת פלסטינים, אני אהרוג אתכם. אתם לא צריכים לחיות', ו'לשחרר את פלסטין'". היא הוסיפה כי "זה היה סרט אימה".