מסמך שהודלף חושף: 250 מיליון נדבקי קורונה בחודש האחרון בסין

על פי דיווחים בארה"ב מנהל בכיר בשירותי הבריאות בסין הדליף את המסמך לתקשורת העולמית, ולפיו מספרי הנדבקים ב-20 הימים האחרונים גדול פי עשרות מהמספרים הרשמיים שפירסם הממשל. ההערכות הן כי חצי מאוכלוסיית בייג'ין וסצ'ואן כבר נדבקו

בדיקות קורונה בסין
סוף למדיניות "אפס-הדבקה", בדיקות קורונה בסין | צילום: רויטרס

מסמך פנימי של שירותי הבריאות בסין, שנחשף היום (שבת) באתר החדשות האמריקני CNN, מגלה את ההשלכות הקשות של הסרת מדיניות אפס-הדבקות שננקטה בסין עד כה: 250 מיליון מקרי הדבקה חדשים התגלו במדינה ב-20 הימים האחרונים.

המסמך הודלף מפגישה של ארגון הבריאות הלאומי בסין והופץ ברשתות החברתיות, גורמים רשמיים בסין כמובן טרם הגיבו על המספרים. בימים האחרונים הרשויות בסין מדווחות על מספרים קטנים בהרבה, כמעט לא משמעותיים, של מקרי הדבקה - 62,592 נדבקים במהלך 20 הימים האחרונים.

התפרצות קורונה מחודשת בסין, בית חולים בשנגחאי
התפרצות קורונה מחודשת בסין, בית חולים בשנגחאי | צילום: רויטרס

עוד נכתב במסמך שהודלף לתקשורת העולמית כי ביום שלישי השבוע בלבד התגלו 37 מיליון מקרים חדשים של חולי קורונה בסין, בעוד המספרים הרשמיים שפירסם הממשל במדיה הארצית, הנשלטת על ידם, היה קצת מעל 3 אלף מקרים.

על פי מגזין "Financial Times" סאן יאנג, מנהל מחלקה במרכז הלאומי של סין למניעה ושליטה במחלות, הוא שהדליף את המסמך מהפגישה, והוא הסביר כי קצב ההדבקה בסין רק הולך ומתעצם, וכי ההערכות הן שיותר מחצי מהאוכלוסייה בבייג'ין ובסיצ'ואן כבר נדבקו.

התפרצות קורונה מחודשת בסין, שנגחאי ריקה מאנשים
התפרצות קורונה מחודשת בסין, שנגחאי ריקה מאנשים | צילום: רויטרס

לא ידוע מהיכן ההערכות והמספרים הללו, שכן עם הסרת המגבלות על הציבור בסין בהקשר לווירוס הקורונה הממשל הפסיק לעקוב אחר נדבקים, הנקודות הממשלתיות לבדיקות PCR נסגרו ואין יותר חובת דיווח על בדיקות אנטיגן.

בתוך כך, הרשויות בסין דיווחו על שמונה מתים בלבד מהנגיף בחודש האחרון. לאור חוסר האמון של הציבור הסבירו ברשויות כי עידכנו את השיטה בה מונים את המתים מהנגיף ואמרו כי רק מוות שנגרם מדלקת ריאות או כשל נשימתי בעקבות הידבקות בווירוס מסווג כמוות מקורונה.