העולם עם אוקראינה: ההפגנות נגד המלחמה צוברות תאוצה

אזרחים במקומות רבים ברחבי הגלובוס ממשיכים למחות נגד הפלישה הרוסית, ובברלין יצאו יותר ממאה אלף איש להפגין. מנגד, ברוסיה נעצרו כבר יותר מ-4,000 מפגינים שמתנגדים למדיניותו של פוטין. "אני רוסיה ואני נגד הלחימה"

זמן צפייה: 00:06

העולם עם אוקראינה: ההפגנות נגד המלחמה צוברות היום (ראשון) תאוצה ברחבי העולם, עם יותר מ-100 אלף מוחים בברלין וכארבעת אלפים עצורים ברוסיה מאז ההפגנות שהחלו ביום חמישי. אזרחים רבים ממשיכים לחזק את אוקראינה מרחוק ויוצאים נגד המלחמה שמתחוללת במזרח אירופה.

מוחים ברומא שבאיטליה נגד הפלישה הרוסית | צילום: רויטרס

המשטרה עצרה יותר מ-900 בני אדם בהפגנות נגד המלחמה ברוסיה שהתרחשו היום ב-44 ערים, במקביל ליום השנה ה-7 לרצח איש האופוזיציה הרוסי בוריס נמצוב. חלק מהמעצרים התרחשו באנדרטה מאולתרת מחוץ לקרמלין במקום שבו נמצוב נורה, על פי סוכנות הידיעות של רויטרס.

מפגינה רוסיה בארצות הברית נגד הפלישה לאוקראינה | צילום: רויטרס

בתוך כך, בארצות הברית נערכו מחאות תמיכה גדולות באוקראינה, בין היתר בוושינגטון - שם אזרחים רבים שמוצאם ברוסיה, יצאו לרחובות כדי להצהיר: "אנחנו רוסים ואנחנו נגד הלחימה". בשווייץ נרשמו לא פחות מ-20 אלף איש במחאות גם כן, ובברלין מפגינים נשאו שלטים שעליהם ססמאות כמו "אומרים לא למלחמת עולם שלישית" ו-"ברלין היא 640 ק"מ מחזית הלחימה". כמו כן, מפגינים רבים התאספו בשער ברנדנבורג שליד השגרירות הרוסית שבעיר הבירה של גרמניה.

מוחות בבגדי כלה במקסיקו סיטי לתמיכה במאבק של אוקראינה | צילום: רויטרס

גם בפיאצה דלה רפובליקה, ברומא שבאיטליה, אזרחים רבים התכנסו ונשאו שלטים ודגלים של אוקראינה, ליד השגרירות הרוסית. במקסיקו סיטי נשים צעירות צבעו את עצמן באדום לאות התנגדות ללחימה, חלקן לבושות בבגדי כלה כדי להביע תמיכה בנשים האוקראיניות, גם כן על יד השגרירות הרוסית שבעיר.

הפגנות תמיכה באוקראינה בברלין | צילום: רויטרס

בקנדה עדיין לא הספיקו להתאושש מהפגנות נהגי המשאיות של הגבלות הקורונה אשר הביאו לעימותים רבים וחסימות כבישים ברחבי המדינה - וכבר פתחו במחאה חדשה נגד הפלישה לאוקראינה, מחוץ לקונסוליה הכללית של הפדרציה הרוסית בטורונטו.

קנדה במחאה על הפלישה לאוקראינה | צילום: רויטרס