ארה"ב: ארגונים ישראלים הקרינו את זוועות חמאס מול הפגנה פלסטינית

עשרות מפגינים הגיעו למחות מול השגרירות הישראלית בוושינגטון, כאשר ארגונים פרו-ישראלים הציבו מולם משאיות שעליהן הקרינו את תיעודי זוועות מעשי הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. באירוע אחר, מפגינה פרו-פלסטינית הציתה את עצמה מול בניין הקונסוליה הישראלית באטלנטה

זמן צפייה: 00:31

עשרות מפגינים פרו-פלסטינים הגיעו להפגין אמש (שישי) מול שגרירות ישראל בוושינגטון. ארגונים פרו-ישראלים החליטו להציב מול ההפגנה משאיות שעליהן הם הקרינו סרטונים המתעדים את זוועות מעשי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, וכן את תמונותיהם של החטופים והחטופות המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה.

ההפגנה התרחשה לאחר מספר שבועות מתוחים בארצות הברית בהן המשיכו המפגינים הפרו-פלסטינים לקיים הפגנות ברחבי ארה"ב ומדינות נוספות, זאת על אף הפוגת האש ההומניטרית בשבעת הימים האחרונים והגברת הכנסת הסיוע ההומניטרי והדלקים לרצועה. בין היתר, המפגינים קיימו מחאות פרו-פלסטיניות גם בעת הדלקת עץ האשוח המסורתית לקראת חג המולד במרכז רוקפלר במנהטן, שם נרשמו גם תקריות אלימות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2312021042' autoplay='0' credit='' desc='הפגנה פרו-פלסטינית מול שגרירות ישראל בוושינגטון' poster='' kid='1_rxcuw1nn' duration='27']

באירוע אחר שהתרחש אמש, מפגינה פרו-פלסטינית עטופה בדגל פלסטין הציתה את עצמה מול בניין הקונסוליה הישראלית באטלנטה. משטרת אטלנטה מסרה כי היא אינה מאמינה שמדובר בפעולת טרור וסביר להניח שמדובר ב"אקט קיצוני של מחאה פוליטית". מאבטח שעבד בבניין ניסה לעצור אותה ונכווה בעצמו מהאש. המפגינה סובלת מכוויות בדרגה שלישית ומצבה מוגדר קשה, ושניהם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים באזור.

חרבות ברזל ארה"ב מפגינה פרו-פלסטינית הציתה את עצמה מול הקונסוליה הישראלית באטלנטה
מפגינה פרו-פלסטינית הציתה את עצמה מול הקונסוליה הישראלית באטלנטה | צילום: מתוך טוויטר

"צר לנו לדעת על ההצתה העצמית בכניסה לבניין המשרדים. זה טרגי לראות את השנאה וההסתה כלפי ישראל באים לידי ביטוי בצורה כל כך מחרידה", אמרה ענת סולטן-דדון, הקונסולית הכללית של ישראל בדרום-מזרח ארה"ב. "קדושת החיים היא הערך הגבוה ביותר שלנו. תפילותינו עם קצין הביטחון שנפצע בעת שניסה למנוע את המעשה הטרגי הזה. אנו אסירי תודה לרשויות אכיפת החוק ולמגיבים הראשונים של העיר אטלנטה על כל מה שהם עושים כדי להבטיח את הבטיחות".