טראמפ משיב לביקורת:"תראו את אירופה – בלאגן נורא"

נשיא ארצות הברית הגיב לביקורת על מניעת כניסת מוסלמים למדינה: "ארצנו צריכה גבולות חזקים וסינון קפדני"

לא חוזר בו. טראמפ (רויטרס)
לא חוזר בו. טראמפ (רויטרס)

טראמפ משיב לביקורת: נשיא ארצות הברית לא נשאר חייב לאחר שבכירים באירופה גינו היום (ראשון) את הצו שאוסר על הגירה ממדינות מוסלמיות. בציוץ שפרסם טראמפ הוא השווה את המצב בארצות הברית למשבר הפליטים באירופה והסביר כי "ארצנו צריכה גבולות חזקים וסינון קפדני - עכשיו!".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"תראו מה קורה בכל רחבי אירופה ובעולם בכלל - בלאגן נורא", כתב טראמפ. מנגד, נמשכת המחאה הבינלאומית: אירן זימנה את השגריר השווייצרי בארצה לשיחה על מנת למחות על הצו הנשיאותי - כך דווח בטהרן. באירן הסבירו כי השגריר השווייצרי מייצג את האינטרסים של ארצות הברית במדינה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מתחה ביקורת על הצו הנשיאותי של טראמפ וקראה שלא להיגרר לאפליה דתית. "המאבק בטרור אינו מצדיק חשדנות באנשים מרקעים או דתות ספציפיות", מסר הדובר שלה שטפן סייברט לעיתון הגרמני, דר שפיגל.

מרקל מיהרה לגנות (רויטרס)
מרקל מיהרה לגנות (רויטרס)

כמו כן, דובר סוכנות האו"ם למען פליטים, פיראס אל-חאטיב, סיפר בשיחה לחדשות 2 Online כי "מצוקת הפליטים והמהגרים בעולם כולו מעולם לא הייתה חמורה יותר, והקליטה שלהם בארצות הברית היא אחת החשובות ביותר". אל-חאטיב הוסיף כי "ארגון UNHCR והארגון העולמי למען מהגרים מקווים שארה"ב ימשיכו לנהוג על פי המסורת ארוכת השנים שהם ניהלו - להגן על אלו שבורחים מפני רדיפה ועימותים אלימים".

גם בכירי הטכנולוגיה נגד טראמפ

הצעד השנוי במחלוקת של הנשיא טראמפ לא התקבל יפה בעולם הטכנולוגיה: גם רשת טוויטר, שלרוב נמנעת מהבעת דעה, פרסמה הודעה קצרה בה נכתב כי "טוויטר בנוי על מהגרים מכל הדתות. אנחנו עומדים איתם ועבורם, תמיד".

היזם אלון מאסק (טסלה, ספייסX ועוד) כתב: "אנשים רבים שנפגעים מהמדיניות הזו הם תומכי ארצות הברית. הם לא עשו דבר רע ולא מגיע להם להידחות". מאסק הוסיף כי האיסור על הגעה לארה"ב משבע מדינות מוסלמיות הוא "לא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם האתגרים של המדינה".

גם קוק שמייעץ לטראמפ נרתע מהצעד (רויטרס)
גם קוק שמייעץ לטראמפ נרתע מהצעד (רויטרס)

טראוויס קלאניק, מייסד "אובר" כתב לעובדיו כי הנהלת החברה פועלת לסייע לעובדים שנפגעו מהמהלך: "לצו יש השלכות חמורות על עובדים שטרם קיבלו אזרחות ועל אלפי נהגים, שלא יוכלו לתמוך במשפחותיהם אם לא יצליחו לחזור לארצות הברית. אנחנו נסייע להם לשים אוכל על השולחן". מייסד החברה גינה את הצעד שפוגע בחפים מפשע רבים, ועדכן כי רבים - מנהלת ג'נרל מוטורס, בכירים בפפסי ו-IBM ועוד עשרות בכירים ובעלי חברות.

גם טים קוק, מנכ"ל אפל שמכהן כחלק מפורום המדיניות והאסטרטגיה של טראמפ, פרסם הודעת גינוי ואמר כי "זו לא מדיניות שאנחנו תומכים בה". במזכר לעובדים כתב קוק כי שמע מסרים מודאגים מעובדים רבים. "אנו מאמינים בחשיבות של הגירה - גם עבור החברה שלנו וגם למען עתיד המדינה שלנו. אפל לא הייתה קיימת ללא הגירה".