פוטין ומקרון שוחחו: "המטרה - סדר אבטחה חדש באירופה"

לאחר שהנשיאים דיברו טלפונית למעלה משעה על ההסלמה במזרח אירופה, השניים הסכימו שצריך למצוא פיתרון דיפלומטי למשבר באוקראינה - כך מסר ארמון האליזה. בהמשך צפויים שרי החוץ של שתי המדינות להפגש בניסיון לקיים פסגה ברמות הגבוהות ביותר בין רוסיה, אוקראינה ובני ברית נוספים

זמן צפייה: 05:38

רוחות מלחמה באירופה: לאחר שנשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח למעלה משעה עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בעניין ההסלמה במזרח אירופה - השניים הסכימו היום (ראשון) על הצורך למצוא פתירון דיפלומטי למשבר באוקראינה, כך נמסר מארמון האליזה.

בהמשך לכך, שרי החוץ של שתי המדינות צפויים להפגש בימים הקרובים בניסיון לקיים פסגה ברמות הבכירות ביותר בין רוסיה, אוקראינה ובני ברית אחרים במטרה "ליצור סדר אבטחה חדש ביבשת אירופה". כמו כן, שרי החות של רוסיה וצרפת ישוחחו מחר. בד בבד, לפי לשכתו של הנשיא מקרון, פוטין אמר למקרון כי הכוחות הרוסיים יעזבו את בלארוס בתום התרגיל הצבאי בין השניים.

נשיא אוקראינה ולודימיר זילנסקי פוגש את כוחות הצבא
נשיא אוקראינה ולודימיר זילנסקי פוגש את כוחות הצבא | צילום: רויטרס

בתוך כך, בריאיון שהעניק היום מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ל-CNN, אמר כי "כל מה שמוביל לפלישה רוסית לאקוראינה כנראה מתרחש בשטח", ואיים כי "ארה"ב ובעלות בריתה הרכיבו 'חבילה מסיבית' של סנקציות נגד רוסיה אם היא תפלוש צבאית".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בריאיון לרשת BBC כי רוסיה מתכננת את "המלחמה הגדולה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945 וכל הסימנים מראים שהתוכנית החלה לצאת לפועל". ג'ונסון הוסיף כי לפי המודיעין, בפלישה הרוסית לאוקראינה הכוחות יגיעו עד קייב ויקיפו אותה.

ההערכות האחרונות של ארצות הברית הן שבין 169 אלף ל-190 אלף חיילים רוסים מוצבים כעת בגבול האוקראיני, כולל המורדים הפרו-רוסיים שבמזרח אוקראינה וכולל כוחות הנמצאים בבלארוס. רוסיה ממשיכה להכחיש שהיא מתכננת פלישה בקרוב וטוענת כי הכוחות נמצאים שם לאימונים בלבד.

Ukrainian Soldiers Participate In A Military Drill
טנק אוקראיני בתרגיל | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר שלפי המודיעין שיש כרגע, רוסיה אינה מתכננת לפלוש לאוקראינה מהמזרח, דרך מחוזות דונבאס הנמצאים כבר במלחמה, אלא מבצפון אוקראינה, דרך בלארוס, ואל האזור המקיף את הבירה קייב.