תקרית דיפלומטית משונה: פולין פלשה לצ'כיה "בטעות"

הצבא הפולני הודה כי חיילים שניצבו בגבול בין המדינות חדרו לשטח הצ'כי, ומנעו מאזרחים גישה לכנסייה במדינתם. בתוך זמן קצר התגלתה הטעות והכוחות נסוגו. "לא קיבלנו הסבר רשמי לסיפוח השגוי"

גבול צ'כיה-פולין | צילום: רויטרס

צבא פולין הודה היום (ראשון) כי פלש בטעות לשטח צ'כיה בחודש שעבר - אך התעקש כי הסיפוח הקצר של חלק קטן מהמדינה היה "אי הבנה".

שר החוץ הצ'כי סיפר ל-CNN כי בסוף מאי, חיילים פולנים חצו את הגבול ונכנסו למדינתו. החיילים, שאבטחו חלקים מהגבול בין פולין לצ'כיה במהלך מגפת הקורונה, מנעו מאזרחים צ'כים כניסה לכנסייה - שנמצאת במדינתם שלהם.

המהלך גרם לשגרירות הצ'כית בוורשה לנקוט ב"צעדים מיידיים" וליידע בדבר את מקבילתה הפולנית - כך מסרה ל-CNN הממשלה הצ'כית, והוסיפה כי פולין טרם הסבירה באופן רשמי מה גרם לסיפוח השגוי של שכנתה.

עוד בחדשות 13:

"קורע לב": גופת ישראלי שמת בארה"ב בזמן המגפה – לא הושבה לארץ

ארה"ב: שוטר ירה למוות בצעיר שחור – המהומות התחדשו

"הכול סגור ואין עבודה": הקורונה מאיימת למוטט את הכלכלה בסיני

חיילים פולנים
חיילים פולנים | צילום: רויטרס

"עמיתינו הפולנים הבטיחו לנו באופן בלתי רשמי כי התקרית הזו הייתה אי הבנה גרידא, שנעשתה ללא כוונה עוינת, אך אנו עדיין ממתינים להצהרה רשמית", נמסר ממשרד החוץ הצ'כי. "החיילים הפולנים אינם נוכחים עוד במקום, ואזרחינו יכולים לשוב ולהגיע לאתר באופן חופשי".

משרד ההגנה הפולני התייחס גם הוא לתקרית: "הצבת החיילים הייתה תוצאה של אי הבנה - לא מהלך מכוון. הדבר תוקן באופן מיידי, גם על ידי הצד הצ'כי". ממשלת פולין לא אישרה כמה זמן שהו חייליה בשטח הצ'כי.

בימים כתיקונם, הגבולות בין מדינות באירופה הם לרוב בקושי ניכרים והאזרחים נעים ביניהם בחופשיות. עם זאת, בשל הקורונה מדינות רבות סגרו את שעריהן בפני זרים.