החשד לשחיתות במונדיאל בקטאר: נשיא אופ"א לשעבר פלאטיני נעצר

ברקע החשד כי הבחירה באמירות לאירוח תחרות הכדורגל, למרות שלא עמדה בתנאים הנדרשים, נעשתה בצורה לא כשרה - כוכב העבר נלקח לחקירה בפריז

זמן צפייה: 02:00

נשיא אופ"א לשעבר וכוכב הכדורגל בעבר, מישל פלאטיני, נעצר היום (שלישי) בפרברי פריז בחשד למעורבות בפרשיית השחיתות של מונדיאל 2022, שנקבע להתקיים בקטאר. כזכור, לאחר שהאמירות נבחרה לארח את תחרות הכדורגל, עלו תהיות לגבי יכולתה של האמירות לעמוד בתנאי האירוח, וטענות כי הבחירה בה לא נעשתה בצורה כשרה.

פלאטיני, כזכור, הכחיש בעבר את מעורבותו בפרשיית השחיתות, וטען כי מדובר ב-"תלונות שווא וניסיון להכפיש את שמי". עורך דינו טען כי פלאטיני חף מאשמה, והדגיש כי לקוחו מוכן לענות על כל שאלה בנושא. לדבריו, "הוא מוחזק במעצר מסיבות טכניות בלבד".

כאמור, בדצמבר 2010 הוכרזה הבחירה בקטאר לאירוח הטורניר העולמי ב-2022. חמש שנים לאחר מכן התפטר מקדנציה שנייה נשיא פיפ"א לשעבר, ספ בלאטר, וזמן קצר לאחר מכן עלו סיפורי שוחד ושחיתות רבים בכל הארגון, וגם בהליך בחירתה של קטאר למארחת ב-2022.

עוד בחדשות 13:

רוסיה: החלטת איראן להגדיל את מאגר האורניום מובנת – אך מדאיגה

"נגח בעוצמה באדם – בגלל שהזיז לו את עגלת הקניות" • תיעוד

"נוף הגליל": האם נצרת עילית תשנה את שמה?

קורטואה עוצר באמצעות רגלו את הבעיטה של פבאר
מונדיאל | צילום: רויטרס

בין היתר, התגלה כי שני מיליון פאונד הועברו מהנסיכות לבתו בת העשר של אחד הבכירים בפיפ"א, מטוסים פרטיים הטיסו בכירים למסיבות ברחבי העולם, קולות נקנו בכסף מהתאחדויות וכן נערכה ארוחת ערב משונה בין מובילי המכרז מטעם הנסיכות לניקולא סרקוזי, נשיא צרפת בזמנו, ומישל פלאטיני, נשיא אופ"א לשעבר.

בלאטר ופלאטיני שנחשבו לאויבים מרים מבחינה פוליטית, התגלו במובן מסוים כשותפים לשחיתות ושניהם הושעו מפיפ"א. הליכים פליליים נמשכים גם היום נגד נושאי משרה אחרים, ומתוך הגוף בן 22 חברים שבחר בקטאר וברוסיה לארח את הטורנירים של 2018 ו-2022, 11 חברים הושעו, נקנסו, הודחו או נמצאים בעיצומו של הליך פלילי.