בעל מסעדה באוסטריה עורר סערה: "אין כניסה לערבים, היפים וטבעונים"

בעלי מסעדת "פפינו", מסעדה איטלקית בעיירת תיירות קטנה בדרום המדינה, הודיע כי החל מ-19 בינואר, המסעדה שבבעלותו תאסור על כניסת ערבים, היפים וטבעונים. לדבריו של בעל המסעדה סטפן לרשר, הוא מעוניין לשרת אך ורק תושבים מקומיים

בעל מסעדת "פפינו" סטפן לרשר
בעל מסעדת "פפינו" סטפן לרשר | צילום: אתר Ristorante Pizzeria Peppino

סערה באוסטריה: בעלי מסעדת "פפינו", מסעדה איטלקית בעיירת התיירות הקטנה מילסטאט שבמחוז קרינתיה (דרום אוסטריה), הודיע כי החל מ-19 בינואר, המסעדה שבבעלותו תאסור על כניסת ערבים, היפים וטבעונים. לדבריו של בעל המסעדה סטפן לרשר, הוא מעוניין לשרת אך ורק תושבים מקומיים ולקוחות קבועים.

עוד טען לרשר כי המסעדה תיסגר ב-16 בינואר, וכאשר תיפתח מחדש שלושה ימים לאחר מכן, גודלה יצומצם משמעותית ויהיו בה רק 8 שולחנות המיועדים ל"לקוחות נבחרים". "טבעונים, היפים וערבים, לא נכללים ברשימה הזו", הבהיר לרשר, והסביר את המניע לאיסור: "בעבר הוטרדנו על ידי קבוצה של ערבים שהשתלטו על ארבעה שולחנות. לפני כמה ימים נכנסה קבוצת תיירים ערבים למסעדה, והם אפשרו לילדים שלהם להניח את הנעליים שלהם על השולחן. כשהגיעה המלצרית וביקשה מהם להוריד את הנעליים - הם קיללו אותה ואיימו עלייה. זה לא בשבילי". עוד טען לרשר, כי האיסור על כניסת טבעונים נובעת מתגובותיהם במסעדה כאשר מוגש לובסטר לאחד השולחנות.

מסעדת ''פפינו'', מילסטאט אוסטריה
מסעדת ''פפינו'', מילסטאט אוסטריה | צילום: אתר Ristorante Pizzeria Peppino

חרף הביקורת הציבורית וטענות שנשמעו באוסטריה כי מדובר באפליה המנוגדת לחוק, לרשר הדגיש כי לא אכפת לו וכי הוא עומד מאחורי מילתו. "לא אכפת לי מההיבטים המשפטיים. אני עומד מאחורי מה שאני רוצה ומה שאני עושה. חיזקתי את מילסטאט בהיבט הגסטרונומי במשך עשר שנים. חיי הגסטרונומיה מעייפים אותך. אתמקד באורחים קבועים ובמקומיים".

לדבריו של לרשר, תגובת הטעבונים להגשת הלובסטר היא מה שעומד מאחורי החלטתו למנוע מהם כניסה למסעדה
לדבריו של לרשר, תגובת הטעבונים להגשת הלובסטר היא מה שעומד מאחורי החלטתו למנוע מהם כניסה למסעדה | צילום: אתר Ristorante Pizzeria Peppino