"אישה שוכבת ערומה" ב-67.5 מיליון דולר: נמכר ציור של פיקאסו

הצייר פבלו פיקאסו פגש את מארי תרזה כשהייתה בת 17 בלבד בפריז. במהלך הרומן הסוער בין השניים הוא החליט לצייר אותה בהשראת אהבתה לשחייה וסלידתו שלו בשל העובדה שלא ידע לשחות

זמן צפייה: 00:41

עוד ציור שנמכר במכירה פומבית בסכום גבוה מאוד: בבית המכירות הפומביות סות'בי בניו יורק נמכר אמש (שלישי) הציור "אישה שוכבת ערומה" של הצייר פבלו פיקאסו בסכום של 67.5 מיליון דולר.

הציור של פיקאסו משנת 1932 מבוסס על צעירה בשם מארי תרזה שהייתה בת 17 בלבד כשפגשה את הצייר בן ה-45 בפריז. השניים החלו ברומן בזמן שפיקאסו היה נשוי לרקדנית בלט והצעירה הצרפתיה הפכה לדוגמנית עבור ציוריו ופסליו של פיקאסו. מאוחר יותר נולדה לשניים גם ילדה.

הציור "אישה שוכבת ערומה" צויר על ידי פיקאסו כבר לאחר שצבר את תהילתו, אך באותה תקופה עלו תהיות רבות לגביו האם הוא יכול לשמור על רמת ציור גבוהה. הוא צייר את מארי תרזה כמעין יצור ימי. הרקע לכך הוא אהבתה של הצעירה הצרפתיה לשחייה בזמן שפיקאסו עצמו לא ידע לשחות.

לא מעט מכירות של יצירות איקוניות נמכרו לאחרונה. בשבוע שעבר, ציורו של אנדי וורהול, שיצר דיוקן של מרילין מונרו, נמכר בסכום שיא של 195 מיליון דולר. עוד אתמול נמכר ציור של קלוד מונה משנת 1908 בסכום של 56.6 מיליון דולר.